25 Noiembrie 2008

SUA: Comertul online va inregistra de Sarbatori cel mai redus ritm de crestere din ultimii ani



Comertul online va avea in perioada Sarbatorilor de iarna cea mai redusa rata de crestere din ultimii ani, preconizeaza eMarketer.

Bazandu-se pe statisticile furnizate de catre Departamentul de Comert (DC) al Statelor Unite ale Americii (SUA), eMarketer estimeaza ca tendinta de temperare a expansiunii comertului online va continua si anul viitor.

Datele guvernamentale arata ca volumul tranzactiilor online a crescut numai cu 4,6% in cel de-al treilea trimestru (T3) al 2008, comparativ cu aceeasi perioada a 2007. Per total, pentru 2008 se estimeaza o valoare totala a vanzarilor online de 137 de miliarde de dolari, in crestere cu numai 7,2% fata de anul trecut. In 2007, comertul online a avut o expansiune semnificativa, anume 19,8 puncte procentuale fata de anul precedent.

Incetinirea expansiunii comertului online este nu numai o consecinta a maturizarii pietei, ci si un efect al crizei financiare. ComScore, o companie ce evalueaza activitatile de e-commerce, considera ca reducerea consumului la necesitatile de baza este principala cauza a situatiei actuale.

Conform ComScore, familiile cu venituri anuale sub 50.000 de dolari, ce realizeaza in general aproximativ 21% din tranzactii, au alocat o suma cu 3% mai mica in T3 pentru cumparaturi virtuale. Familiile cu venituri intre 50.000 si 100.000 de dolari, ce detin o cota de 45% din vanzari, au cheltuit online doar cu 1% mai mult in T3.

eMarketer se asteapta la tranzactii online in valoare de 30,3 miliarde de dolari pentru noiembrie si decembrie 2008, ceea ce inseamna o crestere de numai 4% fata de anul trecut.

Companiile de retail prin e-commerce iau masuri pentru a contracara efectele crizei. Shopzilla, unul dintre cele mai mari situri pentru cumparaturi online, a realizat un sondaj care sugereaza ca 84% dintre e-comercianti vor avea oferte promotionale pentru inceputul sezonului de cumparaturi pentru Sarbatorile de iarna, spre deosebire de cei 72% care au facut-o anul trecut.

Aproape un sfert dintre cei ce au raspuns sondajului intentioneaza sa ofere livrare gratuita pentru a creste numarul cumparatorilor.



Citeste si