26 August 2009

BenQ pierde cota pe piata proiectoarelor in Romania



BenQ Romania a inregistrat o scadere la nivelul cotei de piata pe segmentul de proiectoare, de la 21% in T1 la 15,23% in cel de-al doilea trimestru al anului.
Compania a pierdut cota pe segmentul proiectoarelor in T2, comparativ cu primul trimestru al acestui an, ajungand sa detina doar circa 15% din piata de profil, potrivit ultimelor date transmise.

Totusi, BenQ continua sa fie liderul pietei de proiectoare din Europa Centrala si de Est in al doilea trimestru, cu o cota de piata de aproximativ 25%, conform studiului Futuresource Consulting.

Astfel, in mai toate tarile din regiune, compania si-a marit cota de piata in T2 din 2009, Romania si Lituania fiind singurele tari care au pierdut teren la acest capitol.


BenQ T2 '09 T1 '09
Croatia 37% 27,14%
Polonia 36,79% 23,79%
Cehia 27,66% 25,85%
Lituania 27,27% 36,60%
Slovacia
24,97% 16,77%
Serbia si Muntenegru 19,35% 9,07%
Ungaria 19,23% 12,07%
Romania 15,23% 20,79%

Comparativ, si in primul trimestru al acestui an BenQ si-a micsorat cota de piata pe plan local, de la 47%, in aceeasi perioada a anului trecut, la aproape 21%.

Vanzarile de proiectoare cu rezolutie XGA si cele short throw au avut o contributie importanta, inregistrandu-se rezultate foarte bune pe piete extrem de competitive precum Croatia, Polonia si Republica Ceha.

BenQ a obtinut prima pozitia cu 62,62% cota de piata, fiind singurul producator care ofera la nivel mondial atat proiectoare XGA cat si SVGA Short Throw.

"Segmentul educational reprezinta o piata importanta pentru noi si consideram ca avem multe de oferit acestui public. Detinem o gama extinsa de produse pentru toate nevoile sectorului educational, fie ca este vorba despre sali de clasa mici sau despre amfiteatre", a declarat Mike Borze, managing director BenQ Austria GmbH, Europa Centrala si de Est.

La inceputul toamnei, BenQ va lansa aproximativ 14 noi proiectoare in Europa. O parte dintre noile modele vor completa gama de produse Short Throw.

BenQ isi propune, in viitor, sa pastreze o pozitie foarte buna si sa isi creasca cota de piata.



Citeste si