Fata de trimestrul patru din 2008, compania a avut o crestere a cotei de piata cu 8%, insa comparativ cu primul trimestru al anului trecut, BenQ a avut o scadere a cotei de piata cu 26%.

"Dar acest lucru a fost conform estimarilor si prognozelor noastre, prin faptul ca de la inceputul anului ne-am propus sa ne reorientam catre produsele mai performante. In perioade de criza este bine sa pui accentul pe produse care aduc un profit mai bun si iti reduc cheltuielile, deci focus pe calitate, nu pe cantitate", a declarat, pentru Wall-Street, Dragos Salamac (foto), team leader-ul BenQ pentru Romania.

Compania se claseaza pe locul doi pe piata romaneasca de proiectoare, dupa Epson, care a raportat o cota de piata de 37% din punct de vedere al numarului de unitati vandute, ceea ce reprezinta o crestere de 29 de procente fata de aceeasi perioada a anului 2008, dar o scadere cu 12% fata de rezultatele trimestrului precedent.

"Ne-am incadrat in estimarile facute la inceputul anului. Pana acum, cererea in piata a fost cu 30-40% mai scazuta decat anul trecut in aceeasi perioada. Desi piata reala este mare si sunt potentiali cumparatori, se amana achizitiile din motive bine cunoscute", adauga Salamac.

Cat despre numarul de proiectoare estimate sa se vanda pana la sfarsitul anului, el vizeaza o cifra apropiata celei de anul trecut.

"Ne-am dori sa vindem un numar de proiectoare apropiat de cel de anul trecut. Speram ca urmatoarele trimestre sa putem recupera din diferenta, desi in acest an nu numarul proiectoarelor vandute este important."

Lider in Europa Centrala si de Est

De cealalta parte, BenQ anunta rezultate bune pe segmentul proiectoarelor in Europa Centrala si de Est (CEE) in primul trimestru al anului 2009, fiind lider pe aceasta piata, cu o cota de 19,89% si de 71% pe segmentul proiectoarelor short-throw (cu proiectie de la distanta mica), conform datelor oferite de compania de cercetare Futuresource.

In Polonia, Cehia si Croatia, BenQ s-a clasat pe locul intai.

O crestere importanta este resimtita pe segmentul Short Throw, unde BenQ se distanteaza vizibil de competitori, cu o cota de piata de 71%.

Acest rezultat evidentiaza eforturile companiei de a le oferi utilizatorilor atat proiectoare cu rezolutie XGA, cat si SVGA Short Throw.

"Tehnologia short-throw reprezinta viitorul, utilizatorii se pot bucura de aceleasi imagini, la aceleasi dimensiuni, de la doar jumatate din distanta de proiectie obisnuita, ceea ce recomanda proiectoarele care dispun de aceasta tehnologie drept alegerea ideala pentru vizionarea filmelor preferate sau pentru jocurile favorite, dar si pentru sali de conferinta sau prezentari unde spatiul este limitat", a declarat Mike Borze, managing director BenQ Austria GmbH, Central Eastern Europe.

Producatorul taiwanez de echipamente electronice vede o stagnare la nivelul afacerilor companiei in acest an, la 14,7 milioane euro.

BenQ a lansat constant produse noi in ultima jumatate de an, pentru a implini nevoile utilizatorilor din segmente de piata diferite.

Astfel, compania si-a consolidat pozitia pe segmentul de proiectoare mainstream cu produse din gama de top.

Principalii competitori ai companiei in Romania sunt Epson, Panasonic, Acer si Toshiba.

Regres pe piata de proiectoare video: Epson raporteaza o scadere de 12% in T1

Regres pe piata de proiectoare video: Epson raporteaza o scadere de...