19 Octombrie 2009

Moody's a scazut cu o treapta ratingul Nokia



Agentia de rating Moody's a coborat vineri cu o treapta ratingul Nokia privind datoriile pe termen lung, la A2, considerand ca grupul de telefonie mobila va intampina mai multe probleme pe piata de profil, ca urmare a competitiei crescute, si va avea perspective de crestere modeste pe termen lung.
Moody's a confirmat la Prime-1 ratingul pentru datoria pe termen scurt. In schimb, Moody's a urcat perspectiva ratingului Nokia de la negativa la stabila, odata cu taierea ratingului la A2, acesta aflandu-se la mijlocul dintre AAA si categoria junk, relateaza Wall Street Journal, citat de NewsIn.

Miscarea vine la o zi dupa ce Nokia a raportat o inrautatire mai mare decat anticipase a pierderii din trimestrul al treilea, desi compania a revizuit in crestere perspectiva pietei de telefonie mobila in 2009.

Actiunile Nokia s-au ieftinit cu 1,7% la 13,44 dolari in tranzactiile din predeschiderea sedintei, dupa pierderile anuntate joi, in conditiile in care grupul finlandez a afisat o pierdere neta de 559 milioane euro pentru al treilea trimestru, contrar estimarilor, acestea fiind primele rezultate negative din ultimul deceniu.

Moody's aprecia, vineri, ca declinul de doua cifre din acest an al vanzarilor de telefoane a fost cauzat de scaderea cheltuielilor de consum si de faptul ca piata de telefonie mobila este aproape de saturatie.

O crestere viitoare a acestei industrii ar putea avea loc doar prin aparitia de tehnologii si aplicatii noi, precum si prin extinderea la tari unde telefoanele mobile nu sunt inca uzuale. In acelasi timp, Nokia se confrunta cu o competitie mai puternica din partea noilor aparitii de pe piata, precum telefoanele smart si netbook-urile, unde a crescut presiunea pe preturi.

Cota de piata a Nokia pe segmentul telefoanelor smart a fluctuat in ultima vreme din cauza competitiei acerbe, desi compania ia in calcul scoaterea pe piata a unor dispozitive de noua generatie inainte de sarbatori pentru a-si creste profiturile din ultimul trimestru al acestui an.

Compania domina vanzarile de telefoane mobile, avand o pozitie puternica pe segmentele mediu si scazut si pe cel al telefoanelor smart accesibile, dar preturile medii de vanzare au scazut pe acest segment, ceea ce a dus la stagnarea profitului, in pofida reducerii costurilor.

Totodata, Nokia se confrunta si cu probleme legate de parteneriatul Nokia Siemens, precum si de cresterea datoriei grupului, prezent si pe piata romaneasca, dupa achizitia Navteq si rascumpararea propriilor actiuni in 2008.



Citeste si