29 Decembrie 2009

LG devine tot mai agresiv pe piata cititoarelor de carti electronice



LG, al doilea producator de televizoare cu ecran plat la nivel mondial, devine un competitor tot mai important in domeniul dispozitivelor de citire electronica prin semnarea unor acorduri cu doua filiale ale Prime View International (PVI), compania din Taiwan care furnizeaza ecranele pentru popularele cititoare Kindle comercializate de Amazon si Reader de la Sony, scrie cotidianul britanic Financial Times.
Dupa ce in octombrie anunta dezvoltarea primului cititor de carti digitale care se va incarca cu energie solara, compania sud-coreeana a semnat ieri acorduri cu doua filiale ale Prime View International.

“Intelegerea ne va permite sa ne intarim in businessul de dispozitive de citire electronica si sa ne consolidam cresterea pe viitor”, a declarat Kwon Young-soo, presedintele producatorului de ecrane LCD (ecrane cu cristale lichide) LG Display.

Acordul ofera LG Display tehnologia necesara pentru a produce ecranele pentru citire electronica care sunt diferite de LCD-urile traditionale prin faptul ca nu au o sursa interna de lumina si de aceea sunt considerate a fi mai putin daunatoare ochilor.

De asemenea, acest acord ajuta PVI, care acum detine doua treimi din piata de ecrane, cu ajutorul carora se realizeaza cititoarele electronice sa aiba un nou partener in contextul in care rivalii Sipix si Bridgestone devin tot mai puternici.

Desi in ultimele luni tot mai multe companii au lansat modele de cititoare de carti electronice (in noiembrie Barnes&Nobles, cel mai mare lant de librarii din SUA, a lansat un astfel de dispozitiv) sunt inca dubii daca acestea vor deveni un produs consumat la scara larga.

De exemplu, Lee Kuen-Yao, presedintele companiei taiwaneze AU Optronics, al treilea producator de ecrane LCD la nivel mondial, a declarat pentru Financial Times ca ar mai putea trece inca cinci ani pana cand aceste dispozitive vor deveni obiecte folosite in viata de zi cu zi.

Pe de alta parte, cititoarele de carti electronice Kindle au devenit anul acesta cel mai daruit cadou de Craciun din istoria Amazon, in acelasi timp vanzarile de Kindle fiind pentru prima data mai mari decat cele de carti in format fizic, a anuntat Amazon.com, cel mai mare retailer online de carti la nivel global, in comunicatul pe care il ofera anual despre vanzarile de sarbatori, dupa cum scrie CNET News, site de stiri din domeniul tehnologiei.

Potrivit companiei de cercetare Forrester Research, in octombrie Kindle avea 60% din vanzarile de cititoare de carti electronice pe piata din SUA, acesta fiind urmat de Sony Reader cu 35% din piata, potrivit agentiei de presa AFP.

Forrester estima atunci ca in Statele Unite vor fi vandute in acest an trei milioane de dispozitive electronice pentru citit carti, mai mult cu un milion fata de evaluarile initiale.

Oficialii companiei de cercetare au afirmat ca anul viitor vanzarile de e-readere se vor dubla ajungand la sase milioane de unitati pe piata americana.




Citeste si