19 Martie 2010

Google mizeaza tot mai mult pe TV



Compania de Internet Google vrea sa introduca serviciile web pentru televiziuni printr-un parteneriat cu Intel, Sony si Logitech, sustin surse apropiate situatiei citate de Bloomberg.

Proiectul, numit Google TV, foloseste cipurile Intel, in timp ce Logitech va dezvolta o tastatura care va functiona ca telecomanda, au declarat cele doua surse.

Google, care se va extinde dincolo de principala sa operatiune de cautari online, ar putea concura cu Yahoo, TiVo, Rovi si Microsoft in oferirea de Internet catre televizoare. Intel se bazeaza pe piata de electronice pentru consum pentru a spori vanzarile cipurilor Atom, deja existente in netbook-uri. Compania vrea sa introduca cipurile Atom in televizoare, playere Blu-ray si in decodoare TV (n.r. - set top box).

"Acesta este un semn ca Internetul se muta dincolo de PC-uri si telefoane mobile, unde Google deja a patruns", a declarat Kurt Scherf, analist al companiei Parks Associates.

Google a patruns in piata telefoniei mobile in 2008 cu sistemul sau de operare Android, care acum functioneaza in telefoanele unor producatori ca Motorola si HTC.

Sony, al treilea producator de televizoare dupa Samsung Electronics si LG Electronics, vrea sa introduca un model avansat de televizoare ca urmare a eforturilor sale de consolidare a diviziei de televizoare. Recent, producatorul japonez a anuntat ca vrea sa revina pe profit cu operatiunile sale TV in urmatoarele 12 luni.

Pentru a obtine acordurile cu producatorii de televizoare, Google trebuie sa demonstreze ca poate implementa tehnologia sa de publicitate in televiziune si ca este dispus sa imparta veniturile, sustin analistii. Compania de Internet a inceput sa testeze acest model de afacere inca din 2007.



Citeste si