13 Mai 2010

Matricia Solutions vede un potential de 70 de companii din farma pentru noua aplicatie CRM



Matricia Solutions, companie care ofera solutii software si servicii de consultanta pentru procesele de business, a lansat o aplicatie CRM (costumer relationship management) dedicata industriei farmaceutice.
Compania sustine ca in industria farma locala exista aproximativ 70 de companii care ar implementa o astfel de aplicatie. Compania spera ca prin lansarea acestei aplicatii sa raspunda nevoilor unei industri importante la fel de "curtata" de furnizorii software ca sistemul financiar.

iCare for Pharma este o solutie software care isi propune sa imbunatateasca relatia cu clientii a fortei de vanzari si marketing din cadrul companiilor farmaceutice. Solutia software dezvoltata pe platforma Microsof Dynamics CRM ofera tehnici de abordare a clientilor precum e-Detailing sau Business Inteligence, dar si aplicatii din suita Office.

"Exista CRM oferit ca software as a service (SaaS) si in prezent este o piata acoperita de aplicatii de mici dimensiuni pana la cele mai complexe aplicatii. Am remarcat ca in industria pharma multe dintre companii vor sa renunte la solutiile scumpe, in timp ce companiile care folosesc solutii de mici dimensiuni sunt tentanti sa opteze catre un program mai mare", a declarat Horia Negulescu (foto), presedintele Matricia Solutions.

De asemenea, oficialii companiei considera ca majoritatea companiilor din domeniul pharma sunt conduse de doctori sau farmacisti, ceea ce creaza o nevoie de solutii cu nivel de utilizare mediu. Solutia companiei se adreseaza producatorilor farmaceutici si doctorilor si relatiilor dintre acestia, cea mai mare problema semnalata de companiile pharma fiind impartirea teritoriala.

"CRM a devenit o strategie de business, de la an la an ne dublam cifra de afaceri CRM dupa ce companiile cauta sa isi securizeze plaja de clienti", a declarat Dan Vasile, Dynamics Marketing Manager in cadrul Microsoft.

Situatia din prezent incurajeaza migratia catre alti furnizori de solutii CRM, de aceea este important sa vii cu o oferta cat mai buna la un pret bun, a mai spus presedintele Matricia. Referitor la pret Horia Negulescu a declarat ca implementarea unei solutii iCare poate costa pana la cateva zeci de mii de euro, la o companie cu 100 de utilizatorii, iar cu cat numarul utilizatorilor creste cu atat pretul va fi mai mare.

Durata de implementare variaza intre o luna si doua luni, in functie de complexitatea proiectului. Matricia vizeaza companiile din top 500, nu primele 50, la care va incerca sa ajunga prin intermediul unor parteneriate cu integratorii si partenerii IT ai marilor companii.

Software as a Service (SaaS) este o piata la inceput din cauza mentalitatii dar in urmatorii cinci ani companiile se vor muta catre acest model sau catre tehnologia cloud, sustine Negulescu.

Legat de strategiile de vanzare, Matricia Solution va incepe o campanie de promovare in randul celor 60-70 de companii identificate in industrie. "Pentru moment ne propunem un target de 4-5 clienti in acest an si vrem sa ne extindem prezenta si in Europa de Est. Propulsarea produsului iCare for Pharma va depinde foarte mult de succesul celor cinci proiecte si de felul in care vor fi vazute in piata", a mai spus Negulescu.

Pentru acest an compania isi propune sa mai lanseze solutii asemanatoare pentru domenii ca telecom, financiar, servicii profesionale. De asmenea compania isi propune o crestere a cifrei de afaceri cu 15% in acest an de la 1,2 milioane euro cat a inregistrat in 2009. Factorii de crestere ai companiei in 2009 vor fi solutiile CRM si Document Management System (DMS) care se adreseaza unui segment de mijloc.



Citeste si