19 Mai 2010

Cum isi va creste afacerile distribuitorul de jocuri Best Distribution pe o piata care ar trebui sa stagneze



Cel mai mare importator si distribuitor local de jocuri, Best Distribution, estimeaza ca in 2010 isi va consolida operatiunile din Romania si va reusi sa isi creasca afacerile cu circa 10 procente fata de anul trecut, cand a inregistrat o cifra de afaceri de 7,2 milioane euro.
Afacerile obtinute de companie anul trecut se datoreaza extinderii portofoliului de produse si maximizarii eforturilor de vanzari.

"O parte importanta din crestere se explica prin reprezentarea oficiala a unor publisheri pe piata jocurilor din Bulgaria, care a adus peste 20% din veniturile Best Distribution anul trecut, dar si dezvoltarii pietei locale cu aproximativ 5%", a declarat Andreea Allardin, director general al companiei.

Valoric, piata locala de jocuri video a atins 17 milioane euro anul trecut, iar Best Distribution a detinut circa 65% din aceasta.

Pentru 2010, compania estimeaza afaceri in crestere cu 10%, pe o piata care va urca cu pana la 5 procente. "In principiu, piata de jocuri locala ar fi trebuit sa stagneze anul acesta, daca nu ar fi fost anuntate atatea lansari noi", a completat ea.

Retailer-ul electro IT Altex, liderul pietei de profil din Romania, a adus, in 2009, cele mai mari vanzari pentru compania distribuitoare de jocuri, fiind urmat de Diverta.

In plus, circa 5% din afacerile realizate anul trecut au provenit din mediul online. "Nu exista lider absolut pe piata online de distributie pentru noi. eMag este insa un retailer bun pentru noi", a spus Allardin.

In ceea ce priveste vanzarile per regiune, Bucurestiul este "campion" - aici, gamerii au achizitionat 40% din cantitatea totala de jocuri pusa pe piata de Best Distribution -, urmatorul oras in clasament fiind Constanta, cu 7 procente.

Provocarile anului curent pentru compania distribuitoare de jocuri tin de extinderea portofoliului de produse, prin aducerea si promovarea in Romania a peste 40 de titluri de la publisherul Disney, dar si de la Warner Bros, cu care compania a semnat recent contractul de reprezentare pe piata locala.

"Ne dorim o crestere a business-ului de 10 procente, bazandu-ne in principal pe promovarea pe care o vom face in acest an pentru titlurile clasice, World of Warcraft, Call of Duty sau FIFA, dar si cu jocurile noi de la publisheri. Daca luam in considerare datele de cercetare privind dublarea vanzarilor de console in luna decembrie a anului trecut, acest fenomen ar trebui sa se reflecte si in cumpararea de jocuri compatibile, pasionatii avand deja suportul pe care sa se joace achizitionat", explica sefa Best Distribution.

Incepand cu anul trecut, compania este prezenta cu jocuri in reteaua de benzinarii OMV si in Librariile Carturesti.



Citeste si