"Avem o relatie foarte buna cu Domo, iar Technomarket este al doilea brand al companiei de retail, drept pentru care am extins parteneriatul cu ei si in Bulgaria, odata cu deschiderea biroului Best Distribution de acolo", explica Andreea Allardin (foto), director general al companiei distributioare de jocuri video.

Formatul Technomarket este utilizat pentru magazine de tip "big box retail" (1500-6000 mp), situate in parcuri de retail.

Piata din Bulgaria este, in prezent, la nivelul la care era si Romania in urma cu cativa ani, sustine Allardin. Insa, chiar daca este la inceput, se poate observa o reactie pozitiva fata de industria de jocuri video.

"Bulgarii sunt mai dornici, mai proactivi in ceea ce priveste acest domeniu decat romanii. Ei acorda o atentie deosebit de mare industriei de gaming, vor sa invete mai multe despre asta si se vede", adauga sefa Best Distribution.

Rata pirateriei in Bulgaria este asemanatoare cu cea de pe piata locala, cu mici diferente. Daca, de exemplu, la noi pirateria atinge un procent de 80%, la bulgari aceasta merge pana la 85 - 90%, mentioneaza ea.

Best Distribution in cifre

In primele sase luni din 2009, vanzarile Best Distribution au crescut cu 29% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dupa cum arata Andreea Allardin.

"Momentan, ne pastram targetul pe 2009 si tintim afaceri de 8 milioane euro. Nu ne-am revizuit estimarile, insa, in conditiile actuale de piata nu este usor sa mentinem cifrele prognozate", spune ea.

In aceasta industrie, vanzarile merg mai bine in a doua parte a anului. "Iar pentru ca in S1 am realizat 40% din totalul vanzarilor estimat pe 2009, suntem increzatori ca in septembrie - decembrie vom avea rezultate bune si vom finaliza anul in target-ul propus", arata Allardin.

In 2009, obiectivul companiei este consolidarea, lucru ce presupune intarirea legaturilor cu partenerii actuali, intampinarea oportunitatilor de crestere, daca apar.

Piata locala de jocuri video, fata in fata cu provocarile actuale

De la inceputul anului, compania a vandut "sute de mii" de unitati de jocuri. Potrivit lui Allardin, sintagma sute de mii se traduce prin peste 200.000 de unitati.

"O cifra exacta nu putem da, deoarece noi vindem prin partenerii nostri. Chiar cifrele sunt calculate in fiecare semestru fiscal, pot sa spun ca am vandut peste 200.000 de unitati de jocuri video", afirma directorul executiv al companiei preluata in 2008 de cel mai mare jucator al pietei de distributie de jocuri video din Europa de Est.

Vanzarile realizate in mediul online vor insemna 10% din totalul afacerilor Best Distribution la finele lui 2009. Compania a realizat, de curand, un parteneriat cu libraria Carturesti. Astfel, urmeaza ca produsele lansate pe piata de companie sa se regaseasca si in aceste locatii.

Need for Speed Shift

Electronic Arts a lansat astazi, in magazinele din intreaga Europa, noua editie a jocului Need for Speed, Shift.

Noul NFS Shift este disponibil pentru PlayStation3, Xbox 360, PC, PSP si iPhone. "Fara indoiala, Need for Speed Shift este primul joc de curse de masini care reproduse cat mai autentic senzatiile fizice si emotionale la volanul unei masini. Sunt convins ca acest joc va revigora seria NFS", a declarat Patrick Soderlund, vicepresedinte Electronic Arts Games Europa.

Citeste si Profil IT - Andreea Allardin, Best Distribution: Ultimul gadget cumparat, un iPhone 3GS

Piata locala de jocuri video, fata in fata cu provocarile actuale

Piata locala de jocuri video, fata in fata cu provocarile actuale