18 Februarie 2011

Atac la Apple: Google a lansat propriul sistem de abonamente pentru ziare



Google a lansat un serviciu de abonamente digital pentru reviste si ziare, la mai putin de o zi dupa ce Apple a facut aceeasi miscare. Analistii subliniaza ca serviciul Google este unul mult mai profitabil pentru publisheri decat cel lansat de rivalii de la Apple – vezi motivele.

Eric Schmidt, director executiv al gigantului web, a declarat ca Google va retine doar 10% din veniturile colectate din serviciul digital One Touch , 90% mergand catre publisheri. Sistemul promovat de Apple ofera publisherilor doar 70% din veniturile generate din vanzarea de abonamente pentru ziare si reviste, 30% fiind retinuti de compania americana, scrie presa internationala.

Google va oferi de asemenea publisherilor numele si adresele de e-mail ale cititorilor, in timp ce Apple a refuzat sa impartaseasca cu ei aceste informatii.

“Avem o abordare foarte prietenoasa fata de publisheri. Practic, noi nu castigam aproape nimic din acest business”, a spus Schmidt. “Cel mai important este sa motivam publisherii sa produca continut de inalta calitate”.

Schmidt a subliniat ca ponderea de 10% din venituri va fi folosita pentru a acoperi costurile si ca Google nu va genera profit de pe urma parteneriatelor cu publisherii.



Citeste si