Profitul net al Kraft Foods a scazut cu 58% in T1
Scaderea profitului se justifica prin majorarea costurilor materiilor prime si prin dificultatile economice, potrivit directorului financiar al grupului american, Tim McLevish. Rezultatul din primele trei luni ale anului trecut cuprind castigurile obtinute din vanzarea diviziei de pizza.
In luna martie, Kraft a pierdut dreptul de a a distribui cafea Starbucks catre retailerii alimentari.
Vanzarile au crescut cu 4,4% in America de Nord, in perioada analizata, iar veniturile au avansat cu 24% pe pietele dezvoltate. Kraft a redus estimarea privind cresterea organica a vanzarilor din acest an de la cel putin 5% la minim 4%.
Grupurile alimentare si de bauturi racoritoare precum Kraft, Sara Lee si Kellogg, au recurs la majorarea preturilor multor produse pentru a face fata cresterii costurilor materiilor prime. CEO-ul Kraft, Irene Rosenfeld, a declarat ca ridicarea preturilor a ajutat compania sa amortizeze scumpirea materiilor prime.
Kraft a cumparat anul trecut producatorul britanic de dulciuri Cadbury printr-o tranzactie de 22,4 miliarde de dolari.
Actiunile grupului au crescut cu 7% de la inceputul anului.