Ciao, la dolce vita: Italia a intrat in recesiune

Italia se apropie cu pasi repezi de cea de-a cincea recesiune din ultimii zece ani, dupa ce Produsul Intern Brut (PIB) s-a contractat cu 0,2% in trimestrul al treilea fata de cele trei luni anterioare, prima scadere de dupa ultimul trimestru din 2009, transmite Bloomberg.

Masurile de austeritate adoptate de guvern in toamna vor exercita noi presiuni negative pe economie in urmatoarea perioada, odata ce vor fi implementate, conform Mediafax.

Economia italiana a crescut in trimestrul al doilea cu numai 0,3%.

In trimestrul al treilea, consumul a scazut cu 0,2%, iar investitiile cu 0,6%. Exporturile au crescut cu 1,6%, insa importurile au scazut cu 1,1%.
Parlamentul de la Roma ar trebui sa voteze in urmatoarele zile masurile de austeritate de 30 miliarde euro adoptate de guvernul Monti, menite sa fereasca Italia de criza datoriilor de stat si sa scada costurile de finantare ale statului.

Premierul Mario Monti vrea sa reduca deficitul bugetar la zero in 2013 prin cel de-al treilea pachet de austeritate adoptat in acest an - primele doua sub fostul premier Silvio Berlusconi. Amploarea reducerilor de cheltuieli si cresterilor de taxe va depinde probabil de evolutia PIB-ului in trimestrul al patrulea.

"Italia a intrat, practic, in recesiune, deoarece estimam o contractie si mai accentuata in trimestrul al patrulea, de minus 0,6%. Pe datele de azi, cererea interna - consumul si investitiile - a fost principala cauza a scaderii", comenteaza economistul Chiara Corsa de la UniCredit.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri