Un fost director din cadrul Goldman Sachs, una dintre cele mai puternice banci de investitii de pe Wall Street, vorbeste intr-un articol publicat de New York Times in ziua demisiei despre felul in care sunt tratati clientii grupului financiar si despre singurul lucru care conteaza pentru companie: „Cati bani am facut de pe urma ultimului client?”.
Greg Smith (foto) a condus departamentul pentru derivate din Europa, Africa si Orientul Mijlociu al Goldman Sachs, pana la mijlocul acestei saptamani. Smith spune ca interesul clientilor nu mai reprezinta un factor luat in considerare de catre angajatii bancii de investitii si adauga ca majoritatea lor sunt tratati cu o vizibila lipsa de respect in discutiile interne din cadrul Goldman Sachs.

„Mi se face rau cand vad cat de indiferent acesti oamenii (n.red. din cadrul bancii) vorbesc despre felul in care sa isi jumuleasca clientii. In ultimele 12 luni am vazut cinci directori care isi numeau clientii ‚marionete’ (muppets), uneori chiar si in cadrul unor e-mail-uri interne”, spune Greg Smith.
Fostul executiv adauga faptul ca in cadrul sedintelor de vanzari aproape niciodata nu se discuta despre felul in care sa clientii sa fie ajutati. In schimb, principalul subiect este legat de metodele prin care se pot faci mai multi bani pe seama acestora.

Daca ai fi un extraterestru de pe Marte si ai asista la una dintre aceste intalniri, ai crede ca succesul sau progresul clientului nici nu face parte din discutie”, spune el.

Greg Smith menioneaza ca volumul de bani adus companiei este aproape singurul lucru care mai conteaza atunci cand se fac promovari in cadrul Goldman Sachs.




„Cele mai rapide trei metode pentru a deveni un lider la Goldman Sachs? Convinge-ti clientii sa cumpere produsele financiare si actiunile la companiile de care incercam sa scapam; vaneaza ‚elefantii’, adica fa-ti clientii sa tranzactioneze instrumentele financiare care aduc cel mai mare profit pentru Goldman; tranzactioneaza orice actiune, nelichida si netransparenta”, scrie fostul director din cadrul Goldman.
Smith si-a motivat demisia spunand ca mediul de lucru toxic si distructiv ii afecteaza constiinta.

Lloyd Blankfein, CEO-ul Goldman Sachs, a raspuns acuzatiilor lansate de Greg Smith, spunand ca succesul companiei depinde exclusiv de multumirea clientilor. El a subliniat ca un sondaj intern arata ca 89% dintre clientii Goldman considera ca banca le-a furnizat servicii „de o calitate exceptionala”.

Sursa imagini: moresay.com, leadingtrader.com
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri