Profitul grupului italian Generali a crescut cu 8% in primele trei luni ale acestui an, la un total de 1.328 milioane de euro, comparativ cu acceasi perioada a anului trecut - 1.230 milioane de euro, in timp ce profitul net a cunoscut un avans de 6,3% la 603 milioane de euro.
Cresterea puternica a profitului operational in acest trimestrul a fost determinata, in special, de rezultatul financiar al segmentului de asigurari generale, care a crescut la 520 milioane de euro (+26,6%), ca urmare a imbunatatirii ratei combinate cu 1,8 puncte procentuale aceasta ajungand la 93,6%.

Pe segmentul de asigurari de viata, rezultatul operational a fost de 797 milioane de euro (-2.6% fata de 819 milioane de euro obtinuti la T1/2012), si a fost sustinut de profitabilitatea business-ului, care a beneficiat de marje tehnice rezistente si de noi produse.

Volumul total de prime subscrise de grup a fost, in acest prim trimestru, de 19,1 miliarde de euro (-2,6%), din care 6,9 miliarde euro au provenit din asigurarile generale. Asigurarile de viata au inregistrat o usoara scadere de -4,7%, volumul de prime inregistrat fiind de 12,2 miliarde de euro.

"In acest prim trimestru am inregistrat cel mai bun rezultat operational din ultimi patru ani, multumita unei excelente performante a segmentului de non-life si unui business solid pe asigurarile de viata. Am facut progrese bune in procesul de implementarea a masurilor planificate pentru revigorarea business-ului nostru. In ultimele luni, am facut pasi important in atingerea obiectivelor strategice, precum achizitia primei transe de actiuni din GPH, in Europa Centrala si de Est, plasarea celor 12% din Banca Generali si lansarea unui centru de afaceri dedicat business-ului de asigurari corporate si riscuri comerciale, care ne va ajuta sa crestem pe aceste segmente. Suntem doar la inceput cu activitatile planificate si suntem pe cale sa ne indeplinim obiectivele", a declarat Mario Greco, CEO, Generali Grup.

Generali Romania a bugetat pentru acest an prime de 472,3 milioane de lei, in crestere cu 9,3% fata de 2012, si anticipeaza un profit net de 21,1 milioane de lei, de la pierderi de 18,1 milioane lei in anul precedent, potrivit datelor asiguratorului.

In 2011, pierderile companiei au atins 83,17 milioane de lei. Pentru acest an, veniturile din asigurari generale au fost estimate la 382,7 milioane de lei, de la 348,4 milioane de lei in 2012, potrivit Mediafax.

Subscrierile din polite de viata ar urma sa creasca cu 7,1%, la 89,6 milioane de lei.

In 2012, compania a subscris prime de 432 milioane de lei, din care asigurarile generale au adus 348,4 milioane de lei.

Comparativ cu 2011, subscrierile Generali Romania au scazut cu 15,5%, de la 511,44 milioane de lei la 432 milioane de lei.

Cifrele aferente anului 2011 reflecta rezultatul activitatii fostei companii Ardaf, care a preluat prin absorbtie Generali Asigurari si a fost redenumita Generali Romania in septembrie 2011.

Datele prin rezultatele activitatii de subscriere aferente anului precedent sunt sub tinta propusa prin bugetul de venituri si cheltuieli aprobat de actionarii generali Romania in aprilie 2012, care estima prime subscrise de 549 milioane de lei si pierderi de 15,9 milioane de lei.

Asiguratorul roman este parte a grupului italian Generali si unul dintre primii zece asiguratori locali dupa nivelul subscrierilor.

La finele anului trecut, compania avea un capital social de 179,1 milioane de lei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri