Industria parfumurilor se confrunta cu o problema majora: mentinerea calitatii este un obiectiv crucial, insa pare sa fie din ce in ce mai greu pentru producatori sa obtina in mod constant necesarul de ingrediente naturale. Uleiurile esentiale precum iasomie, bujor, iarba de vetiver, iris, vanilie sau ilang-ilang nu pot fi sintetizate in laborator. Resursele sunt in scadere si trebuie protejate, in unele cazuri chiar de industria parfumurilor, arata The Guardian.

In anul 1987, casa Chanel a incheiat o intelegere cu familia Mul, principalul producator de flori de iasomie din Franta de mai bine de cinci generatii, pentru a cumpara intreaga productie. Decizia a fost luata de cel mai bun “nas” din cadrul Chanel, Jacques Polge, in momentul in care mai multi dezvoltatori au incercat sa achizitioneze terenuri langa Grasse, unde familia Mul cultiva trei hectare de iasomie.

Cele 10-15 tone de iasomie produse in fiecare an sunt aproape in totalitate folosite pentru parfumul Chanel No 5, creat de Ernest Beaux in 1921, in prezent cel mai bine vandut brand din lume. O sticla de 30 ml contine echivalentul a 1.000 de boboci de iasomie. Acestia sunt culesi manual, la primele ore ale diminetii, pentru a pastra cat mai mult parfum, in perioada august-octombrie.

In cadrul Guerlain, subsidiara a LVMH, parfumierul sef Thierry Wasser este cel care a repornit productia de iasomie in regiunea Calabria, Italia. Acesta a calatorit pana in Iran in cautarea trandafirului de Damasc, acesta fiind cultivat inca dupa metode traditionale. De asemenea, ajunge des in Tunisia unde supravegheaza plantatiile de portocali sau bergamota.

Cu toate acestea, niciunul din cei mai mari trei producatori de parfumuri – Chanel, Guerlain si L’Oreal – nu are planuri imediate pentru a investi in astfel de plantatii. Companiile trateaza cultivarea de pomi si flori din care obtin uleiurile esentiale drept o afacere separata. Insa jucatorii sunt ingrijorati de “disponibilitatea” acestor plante in viitor.

Fiecare sticla de parfum contine materii prime a caror calitate si pret sunt sensibile la schimbarile din agricultura, politica, dezastre naturale, probleme climatice si boli.

“Fermierii sunt tentati sa treaca de la plantatiile de flori la cereale sau plante producatoare de ulei, mult mai profitabile pe alocuri. Crescatorii care lucreaza pentru industria parfumurilor nu castiga atat de mult”, sustine Jean-Pierre Coutauchaud, seful diviziei de achizitii de materie prima din cadrul L’Oreal.

In parfumurile create de companie (Trésor, Lancôme, Armani), ingredientele naturale reprezinta doar 20% din compozitie.

Pentru mai multe luni dupa cutremurul care a devastat Haiti in ianuarie 2010 exporturile de iarba de vetiver au fost sistate, in timp ce culturile de lavanda din regiunea Provence au fost devastate in ultimii ani de o bacterie.

De asemenea, o serie de materii prime de origine vegetala sau animala au fost deja interzise de legislatia europeana si alte 26 de ingrediente au fost identificate drept posibili alergeni in 1999. In 2012, Comitetul Stiintific pentru Siguranta Consumatorilor din cadrul

Uniunea Europene a raportat ca intre 1% si 3% dintre europeni pot fi alergici la anumite ingrediente din parfumuri. Autoritatea a identificat 127 de “posibile substante alergice” si a recomandat limitarea concentratiei parfumurilor la 12 substante.

Ca urmare, industria parfumurilor ar putea deveni o victima colaterala a legislatiei care vizeaza in special produse precum deodorantele si sampoanele.

Sursa foto: Parfum, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri