Marina americana a anuntat ca a trimis un sistem de localizare a cutiilor negre in zona in care se concentreaza cautarile unor eventuale fragmente ale avionului apartinand companiei Malaysian Airlines care efectua zborul MH370 , relateaza AFP, scrie Mediafax.

Este vorba despre o "masura de precautie", a anuntat intr-un e-mail comandantul William Marks, un purtator de cuvant al Flotei a VII-a americane.

"In cazul in care este confirmat un camp de fragmente, acest sistem tractat (de tip) TPL-25 (Towed Pinger Locator System) va constitui un atu suplimentar in incercarea de a localiza cutiile negre" apartinand zborului MH370, dat disparut de la 8 martie cu 239 de persoane la bord, a adaugat el.

Potrivit ofiterului, TPL-25 este capabil sa repreze aceste cutii negre, considerate cruciale, la o adancime maxima de 6.000 de metri pe fundul marii, captand un semnal acustic.

Un avion comercial este dotat in mod regulamentar doua cutii negre, numite DFDR (Digital Flight Data Recorder) si CVR (Cockpit Voice Recorder).

DFDR inregistreaza secunda cu secunda toti parametri, pentru o perioada de 25 de ore de zbor (viteza, altitudine, traiectorie, etc.)

Retail jobs

CVR, un dispozitiv pentru inregistrarea "fonica" a zborului, inregistreaza conversatiile, dar si toate sunetele si anunturile care se aud in cabina de pilotare. O analiza acustica poate sa permita inclusiv cunoasterea regimului motoarelor.

US Navy insista asupra faptului ca trimiterea in zona a unui sistem nu constituie vreo confirmare a descoperirii avionului, dupa anuntul din weekend cu privire la reperarea de catre un satelit francez a unor posisibile fragmente ale avionului care asigura zborul MH370 in sudul Oceanului Indian.

"Este o masura de precautie in vederea pre-pozitionarii unui echipament si personalului in apropiere de zona, in cazul in care sunt gasite vreodata fragmente", a subliniat comandantul Chris Buddle in acelasi mesaj.

Avionul care asigura zborul MH370 pe ruta Kuala Lumpur-Beijing s-a "evaporat" la putin timp dupa ce a decolat sambata, pe 8 martie, la ora locala 00.41 (vineri, 18.41, ora Romaniei) cu 239 de persoane la bord, dintre care doua treimi cetateni chinezi.

Citeste si:
Asa arata astazi spatiul aerian al Ucrainei, la o zi dupa tragedie
Zeci de avioane ocolesc...

La jumatatea drumului, intre Malaysia si Vietnam, avionul a schimbat directia, catre vest, in sens opus fata de ruta, iar sistemele de comunicare au fost dezactivate "in mod deliberat", potrivit autoritatilor malysiene. Avionul a zburat timp de mai multe ore, avand rezerve de carburant.

Doua culoare de cautare au fost delimitate pe baza tuturor acestor elemente, unul catre Asia Centrala, celalalt din Indonezia si pana in sudul Oceanului Indian.

Cei mai multi dintre experti privilegiaza culoarul aerian sudic, apreciind ca avionul nu ar fi putut sa zboare, de exemplu in spatiul aerian al Chinei sau fostelor republici sovietice, fara sa fie detectat.

Sursa foto: Cutie neagra, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri