Banca centrala a Japoniei a decis o schimbare a politicilor in cadrul sedintei de piolitica monetara de miercuri, avand ca principal obiectiv nivelul dobanzilor si mai putin tiparirea de bani, in vederea atingerii unui nivel mai ridicat al inflatiei, relateaza Reuters, citat de News.ro.

Dupa o sedinta de politica monetara de doua zile care s-a incheiat miercuri, Banca Japoniei a abandonat tinta de baza monetara.

Institutia adoptat, in schimb, o politica de control al ratelor dobanzilor, care presupune cumpararea de titluri de stat japoneze pe termen lung pentru a mentine randamentele la obligatiunile pe zece ani in apropierea nivelului actual, de 0%.

Banca centrala japoneza a mentinut la -0,1% rata dobanzii pe care o aplica la facilitatea de depozit, adica pentru bancile care au exces de lichiditate si isi plaseaza banii in depozite la banca centrala.

Institutia va continua, de asemenea, sa cumpere obligatiuni pe termen lung emise de statul japonez intr-un ritm care sa asigure o crestere a detinerilor cu 80.000 de miliarde de yeni (781 miliarde dolari) pe an.

Banca se concentreaza mai mult si pe tinta de a creste rata inflatiei din Japonia, o tara afectata de mult timp de deflatie, pana aproape de nivelul tintit, de 2%,

Bursa japoneza a crescut si yenul s-a depreciat dupa anuntarea deciziilor, insa unii analisti se indoiesc ca masurile vor avea un efect pozitiv de durata asupra pietelor.

Sursa foto: Shutterstock / wrangler

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri