Cel mai mare retailer online din China, Alibaba Group Holding Ltd, a inregistrat vanzari record de aproximativ 91,2 de miliarde de yuani (13 miliarde de dolari), in prima ora a Zilei Celibatarilor, in crestere cu 32% fata de nivelul de anul trecut, transmite Reuters.

Este prima data cand acest eveniment nu este condus de celebrul miliardar Jack Ma, cofondatorul Alibaba, care a demisionat in septembrie din functia de presedinte, conform Agerpres.ro.

De asemenea, este un moment crucial pentru companiei, care incearca luna aceasta sa obtina pana la 15 miliarde de dolari printr-o vanzare de actiuni la Hong Kong.

Ziua Celibatarilor este cel mai mare eveniment de cumparaturi online din lume, depasind vanzarile combinate din SUA de Black Friday si Cyber Monday.

Alibaba, care a lansat in 2009 Ziua Celibatarilor, inregistrat anul trecut vanzari de 213,5 miliarde de yuani (30,70 miliarde de dolari), in crestere cu 27% fata de nivelul din 2017. Din 2009, principalele platforme de comert electronic ale Alibaba - Taobao si Tmall - inregistreaza vanzari anuale record.

Sarbatoarea a inceput la miezul noptii (duminica, 16.00 GMT) cu o gala televizata la care participa numeroase staruri, inclusiv celebra Taylor Swift. Va putea fi cumparata o gama larga de produse, de la articole de bacanie la parfumuri si masini apartinand unor branduri straine de top.

Citeste si:
Trump vrea sa ii puna Chinei o noua piedica: Este plina de bani!
Trump vrea sa ii puna Chinei...

Analistii se asteapta si in acest an la vanzari record, in pofida incetinirii economiei chineze si a razboiului comercial dintre SUA si China.

Intr-un studiu realizat de firma de consultanta Oliver Wyman, 60% din respondenti au spus ca intentioneaza sa achizitioneze produse din import cu ocazia Zilei Celibatarilor.

"In acest an va fi al 11-lea festival din 11.11 (11 noiembrie), cu peste 200.000 de branduri participate si un milion de noi produse oferite. Ne asteptam sa participe 500 de milioane de clienti, cu aproximativ 100 de milioane mai mult fata de anul trecut", se arata in comunicatul Alibaba.

China sarbatoreste in fiecare an la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit totodata si cea mai importanta zi de cumparaturi online, un fel de replica combinata la Black Friday si Cyber Monday. In China, legatura dintre oamenii singuri si aceasta zi de 11 noiembrie (11.11) este data de cifra "1", care face trimitere la singuratate, iar sarbatoarea este un fel de replica la adresa Valentine's Day. Burlacii chinezi obisnuiesc sa organizeze petreceri in aceasta zi, pretext folosit pentru a-si cauta un partener sau o partenera. Alti retaileri au inceput sa extinda conceptul in Hong Kong si Taiwan.

Citeste si:
Acesta este trenul chinezilor si este "mai rapid decat avionul"
China a dezvaluit un tren...

Sursa foto: Photo by chuttersnap on Unsplash

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
[VIDEO] Cum arata depozitele Alibaba dupa Black Friday-ul chinezesc