Franta a stabilit o amenda de 150 de milioane de euro (160 de milioane de dolari) pentru gigantul american Google, acuzat ca ar fi exploatat pozitia sa dominanta pe piata serviciilor de intermediere in materie de anunturi publicitare asociate cu cautarile online, transmite DPA, potrivit Agerpres.

Regulile pentru platforma de publicitate Google Ads nu sunt transparente si sunt dificil de inteles, a stabilit vineri Autoritatea de concurenta de la Paris.

Isabelle de Silva, seful Autoritatii de concurenta din Franta, a apreciat ca pozitia dominanta a Google pe piata publicitatii online este "extraordinara", compania americana avand o cota de piata de aproximativ 90% in acest domeniu.

Reprezentantii Google au informat ca vor contesta amenda in instanta. De asemenea, Google este sub presiune din partea autoritatilor din Washington si Bruxelles.

In martie, Comisia Europeana a amendat Google cu 1,49 miliarde de euro (1,69 miliarde de dolari) pentru ca a incalcat reglementarile privind concurenta in Uniunea Europeana prin practicile sale in domeniul reclamelor.

Citeste si:
Euroins, amenda URIASA de la ASF pentru "incalcari ale legii" RCA
Euroins, amenda URIASA de la...

Executivul comunitar considera ca Google a abuzat de pozitia sa dominanta pe piata impunand o serie de clauze restrictive in contractele cu site-urile internet ale tertilor, ceea ce i­a impiedicat pe rivalii Google sa afiseze pe site-urile respective anunturi publicitare proprii asociate cu rezultatele cautarilor.

Site-urile ziarelor, blogurile sau agregatorii de site-uri de turism dispun adesea de o functie de cautare integrata. Atunci cand un utilizator efectueaza cautari cu ajutorul acestei functii de cautare, site-ul furnizeaza atat rezultatele cautarii, cat si anunturi publicitare asociate cu cautarea, care sunt afisate impreuna cu rezultatul acesteia.

Prin AdSense for Search (publicitate customizata asociata cautarilor), Google pune aceste anunturi publicitare asociate cu cautarea la dispozitia proprietarilor site-urilor "editoriale". Google este un intermediar, echivalentul unui broker de publicitate, intre difuzorii de publicitate si proprietarii site-urilor care doresc sa profite de spatiul ramas liber pe paginile de rezultate ale cautarii. Prin urmare, AdSense for Search functioneaza ca o platforma de intermediere a publicitatii asociate cu cautarile online.

Google a fost de departe cel mai puternic actor in materie de intermediere a publicitatii asociate cu cautarile online din Spatiul Economic European (SEE), cu o cota de piata de peste 70% din 2006 pana in 2016. In 2016, Google detinea, de asemenea, cote de piata in general de peste 90% pe pietele nationale in ceea ce priveste cautarea generala si de mai mult de 75% pe majoritatea pietelor nationale in ceea ce priveste publicitatea asociata cu cautarile online, unde este prezenta cu produsul sau emblematic, motorul de cautare Google, care furnizeaza consumatorilor rezultatele cautarii.

Citeste si:
Netcity Telecom, amendata de Consiliul Concurentei cu 460.000 de euro
Netcity Telecom, amendata de...

Pentru concurentii sai pe piata publicitatii asociate cu cautarile online, cum ar fi Microsoft si Yahoo, nu este posibil sa vanda spatii publicitare pe paginile cu rezultate ale motorului de cautare al Google. Prin urmare, site-urile tertilor reprezinta un punct important de intrare pentru ca acesti furnizori alternativi de servicii de intermediere pentru publicitatea asociata cu cautarile online sa isi dezvolte activitatea si sa incerce sa concureze cu Google.

Prin acorduri negociate individual, Google a furnizat servicii de intermediere a publicitatii asociate cu cautarile online celor mai importanti editori din punct de vedere comercial. In cursul investigatiei sale, Comisia a examinat sute de astfel de acorduri si a constatat ca, incepand cu 2006, Google a inclus in contractele sale clauze de exclusivitate. Acest lucru insemna ca editorilor li se interzicea sa plaseze pe paginile lor de rezultate ale cautarii orice anunturi publicitare asociate cu cautarile online apartinand concurentilor Google. Decizia vizeaza editorii ale caror acorduri cu Google au impus o astfel de exclusivitate pentru toate site-urile lor.

Practicile Google constituie un abuz de pozitie dominanta a Google pe piata de intermediere a publicitatii asociate cu cautarile online prin impiedicarea concurentei pe baza de merit, sustine Comisia Europeana.

Citeste si:
Indienii au ajuns sa caute informatii despre "Virusul bere Corona"
Virusul din China: Indienii...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si
Coronavirus: Primul deces raportat in Franta. La cat a ajuns bilantul mondial
Setari Cookie-uri