Operatorul aerian Air France va primi împrumuturi garantate de statul francez în valoare de şapte miliarde de euro (7,6 miliarde de dolari), pentru a evita o criză de numerar în contextul actual al crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), a anunţat vineri ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire.

Franţa va acorda Air France împrumuturi directe de trei miliarde de euro şi garanţii de încă patru miliarde de euro, a anunţat Le Maire la postul de televiziune TF1.

Acesta a adăugat că statul francez pregăteşte şi împrumuturi de aproximativ cinci miliarde de euro pentru producătorul auto Renault, scrie Agerpres. Joi, directorul general interimar al Renault, Clotilde Delbos, a anunţat că producătorul auto poartă discuţii cu Guvernul francez pentru a-şi asigura împrumuturi garantate de stat în valoare de mai multe miliarde de euro, ca măsură de securitate în contextul actual al crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19).

Clotilde Delbos a spus că Renault are suficiente lichidităţi pentru a face faţă crizei, dar că recurge la linii de credit şi ajutoare acolo unde este posibil, inclusiv în Franţa şi pe pieţele emergente.

"Este de datoria noastră să fim prudenţi şi să acoperim chiar şi scenariile foarte pesimiste. Există motive suficiente pentru a încerca să obţinem o parte din această facilitate de credit", a spus Clotilde Delbos, pentru care împrumuturile garantate de stat constituie o plasă de siguranţă. "Lucrăm la acest lucru şi va fi nevoie de timp, dar sunt încrezătoare că vom putea beneficia de acest credit înainte de anunţarea planului de economii în mai", a apreciat Delbos.

Grupul auto Renault a anunţat miercuri că va relua producţia la trei fabrici din Franţa, la un nivel limitat.

Un purtător de cuvânt al producătorului auto francez a informat că reluarea producţiei "va fi foarte, foarte graduală" şi strict în linie cu cerinţele de sănătate stabilite de autorităţi. Mai multe unităţi vor fi redeschise în următoarele săptămâni, a precizat purtătorul de cuvânt.

Dacia în România

Proprietarul Dacia, care a anulat deja plata dividendelor pe 2019 şi a suspendat prognozele financiare, a fost afectat de criza sanitară care a dus la prăbuşirea cererii pentru autoturisme şi la închiderea reprezentanţelor şi a facilităţilor de producţie.

Şi activităţile de producţie la Uzinele Dacia de la Mioveni au fost reluate parţial, începând de marţi, pe bază de voluntariat, urmând ca, din data de 4 mai, să fie reluate activităţile în cadrul Uzinei Mecanice şi Şasiuri, respectiv Uzinei Vehicule, în departamentul Presaj, a anunţat Grupul Renault România.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri