Faber se așteaptă ca noi comportamente de consum să apară în urma pandemiei, cauzate de doi factori: situația economică și criza socială care ar putea apărea, alături de apetitul pentru alimente sănătoase. Acești factori vor genera polarizarea pieței, iar obiceiurile consumatorilor se vor schimba în funcție de circumstanțele financiare și de creșterea consumului de produse considerate sănătoase.

„Într-un fel, nu va mai fi o clasă de mijloc. O parte din aceasta va decădea. Pe de altă parte, vom vedea și un avans către clasa superioară, pentru că mulți oameni vor cere sănătate și calitate. Această relație între mâncare și sănătate nu a fost niciodată mai clară decât acum, pentru această generație, în contextul bolii COVID-19”, a explicat Faber (foto) într-un interviu pentru foodnavigator.com.

Danone are pe masă mai multe scenarii în care analizează ce branduri să păstreze și ce canale să folosească pentru promovare și vânzare.

Vânzările Danone au scăzut cu 1% în primele șase luni din acest an, ajungând la 12,1 miliarde de euro. Dacă în primul trimestru, vânzările au fost stabile, în al doilea au fost lovite de izolarea impusă sau recomandată în multe state și au scăzut cu 5,7%, cel mai mare impact înregistrând vânzările de apă.

Sursa foto: Facebook Danone