Emmanuel Faber, CEO-ul Danone, susține că pandemia de Coronavirus va genera o polarizare a sectorului alimentar, consumatorii urmând fie să aleagă produse mai sănătoase și mai costisitoare, fie mai ieftine, pentru a reduce cheltuielile gospodăriilor. Astfel, se va produce o polarizare a pieței, unde nu va mai fi clasă de mijloc.

Faber se așteaptă ca noi comportamente de consum să apară în urma pandemiei, cauzate de doi factori: situația economică și criza socială care ar putea apărea, alături de apetitul pentru alimente sănătoase. Acești factori vor genera polarizarea pieței, iar obiceiurile consumatorilor se vor schimba în funcție de circumstanțele financiare și de creșterea consumului de produse considerate sănătoase.

„Într-un fel, nu va mai fi o clasă de mijloc. O parte din aceasta va decădea. Pe de altă parte, vom vedea și un avans către clasa superioară, pentru că mulți oameni vor cere sănătate și calitate. Această relație între mâncare și sănătate nu a fost niciodată mai clară decât acum, pentru această generație, în contextul bolii COVID-19”, a explicat Faber (foto) într-un interviu pentru foodnavigator.com.

Danone are pe masă mai multe scenarii în care analizează ce branduri să păstreze și ce canale să folosească pentru promovare și vânzare.

Citeste si:
Danone deschide un centru de vaccinare la sediul său
Danone deschide un centru de...

Vânzările Danone au scăzut cu 1% în primele șase luni din acest an, ajungând la 12,1 miliarde de euro. Dacă în primul trimestru, vânzările au fost stabile, în al doilea au fost lovite de izolarea impusă sau recomandată în multe state și au scăzut cu 5,7%, cel mai mare impact înregistrând vânzările de apă.

Sursa foto: Facebook Danone

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri