Rusia angajează, prin mica publicitate, jurnaliști americani freelanceri, rămași fără slujbă

Trolii Rusiei desfășoară în prezent o campanie „mai subtilă” de dezinformare a alegătorilor americani, în preajma alegerilor prezidențiale din SUA, prin angajarea de jurnaliști americani freelance (independenți) rămași fără slujbe din cauza pandemiei de COVID-19.

Ziariștii sunt angajați prin anunțuri de mică publicitate și creează, uneori chiar fără intenție, conținut pentru conturi operate de actori statali ai Rusiei, informează Agerpres.

Pe baza unui pont dat de FBI, Facebook a anunţat marţi că a identificat şi a închis website-ul de ştiri Peace Data, care are legături cu Agenţia rusă de cercetări privind internetul.

Cu o zi în urmă Twitter anunţa că a identificat şi a inclus pe o listă neagră mai multe conturi operate de actori statali ruşi, printre care Peace Data.

Practic, Peace Data a distribuit relatări care ar fi fost scrise de jurnalişti freelanceri americani, care s-ar putea să nu fi ştiut cine sunt şefii lor sau cum ar putea fi folosit conţinutul pe care îl produc.

Citeste si:
Rusia a omologat vaccinul monodoză ''Sputnik Light''
Rusia a omologat vaccinul...

200 de dolari articolul despre „anti-război, corupție și chestii de acest fel”

Un jurnalist freelancer anonim din SUA, care susţine că şi-a pierdut locul de muncă din cauza pandemiei de COVID-19, a declarat pentru postul de televiziune NBC că era disperat să lucreze şi şi-a dat acceptul să scrie pentru Peace Data, fără a şti cine se află în spatele acestuia.

„Mi-au transmis pe Twitter: 'Hei, vrei să scrii pentru noi, îţi vom da 200 de dolari pe articol”, a mărturisit jurnalistul.

Peace Data a plasat anunţuri pe Guru.com în care erau căutați freelanceri care scriu despre „anti-război, corupţie, abuz de putere, încălcări ale drepturilor omului şi chestii de acest fel”.

Conţinutul publicat de Peace Data se referă în mare parte la chestiuni precum protecţia mediului şi corupţia în rândul politicienilor.

Citeste si:
Papa Francisc îndeamnă jurnaliştii să meargă pe teren
Papa Francisc îndeamnă...

„Se confirmă ceea ce cred că am crezut cu toţii: actori statali ruşi încearcă să vizeze alegerile din 2020 şi dezbaterea publică din SUA şi să fie creativi în legătură cu asta”, a explicat Nathaniel Gleicher, care conduce echipa de securitate cibernetică a Facebook, care a spus că în prezent troli ruși desfășoară o campanie „mai subtilă”.

Gleicher a adăugat că această strategie e diferită de cea adoptată la alegerile americane din 2016, când trolii au invadat Facebook şi Twitter cu propagandă menită să semene discordie între alegători şi să afecteze campania lui Hillary Clinton, aşa cum a arătat raportul Mueller.

Sursa foto: Unsplash
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri