Testarea unei noi rachete a SpaceX, anulată cu 1,3 secunde înainte de lansare

Testarea unui nou prototip de rachetă aparţinând companiei SpaceX, deţinută de antreprenorul Elon Musk, a fost anulată marţi cu doar 1,3 secunde înainte de lansare din cauza unei probleme la motor, relatează dpa, preluat de Agerpres.

Testarea prototipului rachetei Starship, cu numărul de serie 8, ce vizează zborul la mare altitudine, va continua zilele următoare. Scopul experimentelor este de a testa elemente individuale ale noii rachete.

Anularea lansării a fost determinată de oprirea automată a motorului rachetei, a precizat SpaceX pe Twitter.

Elon Musk a încercat să reducă nivelul aşteptărilor legate de primul zbor suborbital al rachetei Starship cu noul ei sistem de propulsie, care foloseşte trei motoare Raptor, prezicând o probabilitate de succes de 30% pentru atingerea unei altitudini de peste 12.190 de metri. Acea altitudine ar fi considerabil mai mare decât nivelurile atinse în timpul precedentelor două teste, executate la altitudini de 152 de metri, informează Reuters.

Starship, o rachetă ce atinge înălţimea de 120 de metri atunci când este completată cu prima treaptă a acestui lansator greu, a fost concepută pentru a transporta un echipaj de oameni şi o încărcătură de 100 de tone până pe Lună şi pe planeta Marte. Starship face parte din gama lansatoarelor de ultimă generaţie dezvoltate de SpaceX, 100% reutilizabile şi considerate nucleul central al ambiţiilor lui Elon Musk, care doreşte ca voiajele oamenilor în spaţiu să devină mai accesibile.

Sursa foto: Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri