Reproducerea umană va putea fi posibilă pe Marte întrucât sperma poate suprviețui pe Planeta Roșie până la 200 de ani, potrivit unui nou studiu, citat de BusinessInsider.com.

Descoperirile sunt parte a unui studiu de 6 ani, pe durata căruia oamenii de știință au ținut spermă de la șoareci pe Stația Spațială Internațională expunând-o inclusiv radiațiilor.

Anterior, cercetătorii credeau că radiațiile spațiale distrug ADN-ul uman, ceea ce ar face reproducerea imposibilă. Cancerul, ca urmare a expunerii la radiații, era o altă problemă care îi conducea pe aceștia spre concluzia imposibilității reproducerii umane în afara Pământului.

Dar, după studiul de 6 ani, cercetătorii au aflat că, sperma șoarecilor stocată pe stația spațială era încă sănătoasă.

Mai mult decât atât, lichidul seminal al șoarecilor a fost expus în cadrul cercetărilor, la raze X pe Pământ și astfel s-a decoperit că fertilitatea nu a fost afectată.

”Au fost obținute multe exemplare sănătoase de șoareci. Aceste descoperiri sunt esențiale pentru omenire pentru a progresa și înainta către era spațială”, a declarat unul dintre autorii studiului, profesorul Sayaka Wakayama, Universitatea din Yamanashi, Japonia.

Când va veni timpul să migrăm pe alte planete, va trebui să menținem diversitatea genetică a resurselor, nu numai pentru oameni, dar și pentru animalele de companie și cele domestice.

- Sayaka Wakayama, Universitatea din Yamanashi, Japonia -

Explorarea planetei Marte a cunoscut un avânt puternic anul acesta prin roverul Perseverence și elicopterul Ingenuity ale NASA, care continuă să caute semne de viață pe aceasta.

Ingenuity, care este transportat în ”abdomenul” Perseverance a încheiat, de curând, a 7-a misiune pe Marte. Perseverance va călători, așa cum este programat pentru următoarele luni, 3 mile pe Planeta Roșie. Expediția roverului va ajuta NASA să înțeleagă geologia craterului Jezero, potrivit unei declarații făcute de agenție.

Sursa foto: By Evgeniyqw