Vladimir Puțin a promulgat o lege care prevede ca doar ce băuturile produse în Rusia să primească numele de „șampanie”, în timp ce orice produs importat să primească eticheta de „vin spumant”. „Șampanskoie”, va fi denumirea pentru orice șampanie, produsă în Rusia.

Decizia a deranjat mai multe organizații din Franța, locul din care provin cele mai cunoscute mărci de șampanie precum Moët sau Chandon cere diplomaţilor francezi şi europeni să se implice în schimbarea legii din Rusia.

Cei doi copreşedinţi ai organizației profesionale „Comite Champagne”, Maxime Toubart şi Jean-Marie Barillere, au făcut un apel la toţi membrii organizaţiei ca să oprească pentru moment livrările spre Rusia, scrie Digi24.

Aceștia susțin că denumirea de „champagne” face referire la provincia din Franța de unde provine șampania franțuzească, ce are protecție legală în 120 de state din lume. La nivelul Uniunii Europene, termenul de „champagne” este atribuit numai pentru vinul produs în regiunea cu acelaşi nume din nord-estul Franţei.

„Comite Champagne deplânge faptul că această lege nu asigură consumatorilor ruşi informaţii clare şi transparente cu privire la originea şi caracteristicile vinului”, se arată în comunicatul organizaţiei profesionale.

Retail jobs

Rusia importă în prezent circa 50 de milioane de litri de vin spumant în fiecare an, dintre care 13% este şampanie franţuzească. Pe piață sunt disponibile deja mai multe branduri de șampanie rusească produse în Krasnodar şi Rostov, regiuni din sudul Rusiei. Acestea se vând chiar şi cu 270 de ruble (aproximativ trei euro) litrul, mai consemnează sursa citată. Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri