Românii au ocupat anul trecut primul loc în rândul vizitatorilor străini pe litoralul bulgăresc, iar destinaţia are toate şansele să rămână şi în 2022 principala destinaţie externă accesibilă românilor, chiar dacă preţurile vor fi mai mari, susţin consultanţii unei agenţii online de turism.

"2021 a fost un an bun pentru litoralul bulgăresc, în special din punct de vedere al turiştilor români, care s-au aflat pe primul loc ca pondere în rândul vizitatorilor străini. Turiştii trebuie să ştie, însă, că pe fondul inflaţiei şi al nesiguranţei determinate de pandemie, preţurile au crescut. Tarifele aplicate de hotelurile de pe litoralul bulgăresc sunt influenţate mult de pieţele vestice, dinspre care turiştii veneau şi în capetele de sezon, pe când românii şi bulgarii se rezumă la perioada iulie - august. Ultimii doi ani nu au fost foarte buni, litoralul bulgăresc simţind lipsa multor pieţe occidentale iar hotelierii vor să recupereze pierderile", potrivit Travel Planner, scrie Agerpres.

Pe de altă parte, au fost deschise câteva hoteluri noi iar o parte dintre hoteluri au făcut renovări şi îmbunătăţiri, însă la fel ca şi anul precedent, vor fi oferte speciale mai puţine şi probabil mai reduse.

"Bulgaria este o ţară cu grad similar de vaccinare precum România, iar dacă aceasta poate fi o problemă pentru vest europeni, pentru români nu va fi. Noua tulpină Omicron a panicat turiştii din Europa occidentală iar pentru moment cursele aeriene charter au fost suspendate, neputându-se anticipa încă intensitatea la care se vor relua în timpul sezonului. Dacă aceste curse dinspre vest se vor relua precum în anii ante-pandemie, vor fi mai puţine locuri disponibile pentru români", mai spun consultanţii agenţiei.

În acest context, specialiştii Travel Planner recomandă rezervările din timp, early booking, pentru ca turiştii să fie siguri că îşi asigură un loc la hotelul preferat, la un preţ şi la condiţii superflexibile.

Potrivit sursei citate, situaţia va depinde destul de mult şi de contextul celorlalte două destinaţii externe tradiţionale ale românilor, Turcia şi Grecia. În general, au fost restricţii mai mari către aceste destinaţii către care au călătorit mai ales turiştii vaccinaţi, o parte rezervând din timp, pe când Bulgaria a fost preferată de turiştii nevaccinaţi datorită lipsei restricţiilor.

"Este posibil ca vara aceasta serviciile să crească din punct de vedere calitativ, deoarece majoritatea hotelierilor vor pregăti din timp staff-ul şi vor identifica soluţii pentru a asigura servicii bune în perioadele mai aglomerate. Recomand tuturor să apeleze la agenţiile de turism, care pot furniza informaţii despre hoteluri de calitate, serioase. (...) Ne aşteptăm ca în sezonul de vară să se elimine restricţiile sau cel puţin să fie o relaxare mai mare, pentru că România este o piaţă strategică în acest moment pentru Bulgaria", a declarat Sebastian Constantinescu, director general Travel Planner.

Zona Sunny Beach - Obzor, unde se află lanţuri hoteliere importante, va avea în continuare creşteri considerabile de turişti români, mai ales că Blue Air va introduce, în timpul sezonului estival, zboruri directe din Cluj către Burgas, cu o frecvenţă de două curse pe săptămână. Staţiunile Albena şi Nisipurile de Aur rămân în continuare tradiţionale şi la mare căutare.

În această perioadă, specialiştii Travel Planner recomandă rezervările în sistem early booking, deoarece există condiţii flexibile, avansul este zero la rezervare, anularea gratuită şi plata în rate. Reducerile se situează între 15% şi 35%, cele mai multe hoteluri bune practicând reduceri în jur de 20%.

Travel Planner a început activitatea în vara anului 2008, iar până în prezent a acumulat peste 120.000 de turişti şi a organizat peste 30.000 de vacanţe.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri