René Kofod-Olsen, CEO al V.Group, cea mai mare companie de management al navelor din lume, a afirmat că NATO ar trebui să escorteze navele care traversează Marea Neagră, scrie Financial Times.
”Trebuie să cerem ca navigația și traficul maritim să fie protejate în apele internaționale. Sunt sigur că NATO și alți actori pot juca un rol în protejarea flotelor comerciale”, a spus Kofod-Olsen. Compania pe care o conduce, lider global în domeniu, gestionează circa 2.200 de nave cu un echipaj total de 44.000 de persoane și are birouri în 30 de țări.
”În orice altă parte a lumii unde a existat un conflict de proporții care a avut impact asupra apelor internaționale, a existat și o formă de escortă pe care să te poți baza”, a declarat Kofod-Olsen, potrivit FT. Cele mai afectate ar fi transporturile de produse agricole - în principal cereale - și cele de îngrășăminte.
Oficialii NATO au precizat însă că nu iau în considerare misiuni de escortă, dar că România, Bulgaria și Turcia au trimis nave pentru a neutraliza minele care ar putea ajunge în Marea Neagră.
Citeste si:
Potrivit Organizației Internaționale Maritime din cadrul ONU, 84 de nave cu circa 500 de marinari la bord sunt blocate în acest moment pe coastele Ucrainei, iar 10 au fost avariate de proiectile sau mine.
Cererea șefului V.Group vine în contextul discuțiilor privind introducerea unor coridoare maritime, curățate de mine, care să permită trecerea în siguranță a acestor nave blocate. Rușii spun că ei au instituit astfel de coridoare, dar ele nu pot fi folosite din cauza minelor din apele teritoriale ucrainene. Kievul susține însă că există riscul ca asemenea coridoare să fie folosite de flota rusească pentru a ataca Ucraina.
Sursa foto: Forțele Navale Române / navy.ro
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: