Seulul a lansat prima sa linie de autobuz autonom, în cadrul unui experiment care, potrivit inginerilor care l-au conceput, are ca scop să crească încrederea oamenilor în vehiculele fără şofer.

Noul vehicul nu seamănă cu un autobuz obişnuit: este în întregime simetric, are margini rotunjite şi ferestre mari care îl fac să arate mai mult cu o jucărie decât cu un mijloc de transport de ultimă generaţie, scrie Agerpres.ro.

Acest design este unul intenţionat, a spus Jeong Seong-gyun, responsabil cu condusul autonom la 42 Dot, start-up-ul care a creat această tehnologie de condus fără şofer şi care acum a devenit proprietatea companiei sud-coreene Hyundai.

"Acesta e viitorul", a spus el pentru AFP, adăugând că, prin urmare, era nevoie de "un nou tip remarcabil de design".

Autobuzul seamănă puţin cu "o jucărie Lego", deoarece a fost fabricat din piese compozite pentru a reduce costurile şi pentru a-l face mai uşor de reprodus, a explicat el.

"Vrem să încurajăm condusul autonom", a mai spus el, adăugând că obiectivul companiei este de a face astfel încât tehnologia să fie mai ieftină, mai sigură şi mai uşor de transferat către numeroase tipuri de vehicule, cum ar fi camioanele de livrare.

Plasat pentru moment sub supravegherea strictă a unui şofer, noul autobuz se va conduce singur pe noul traseu, un mic circuit de 3,4 kilometri în jurul centrului oraşului capitalei Coreii de Sud, cu o durată de circa 20 de minute.

Oamenii pot urca la bord la una dintre cele două staţii desemnate, după ce şi-au rezervat un loc gratuit printr-o aplicaţie.

Pentru a se deplasa, autobuzul foloseşte o cameră şi un radar, şi nu senzori scumpi, a precizat Jeong.

Sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri