Jumbo, un lanț de supermarketuri din Olanda, a deschis un așa-numit "checkout pentru pălăvărgeală" (chatter checkout, n.r.), practic o casă de marcat pentru cei care nu vor sau pur și simplu nu pot să se grăbească, în această situație regăsindu-se, spre exemplu, mulți vârstnici.

Astfel, supermarketul lansează un contra-trend în ce privește obișnuitele case de marcat unde majoritatea oamenilor se grăbesc, dorind să achite cât mai repede și să părăsească magazinul, după cum arată Unilad.

Inițiativa nu este nouă, rețeaua olandeză demarând acest "slow checkout", numit Klestkaasa, în 2019, iar în urma feedbackului pozitiv a decis să extindă acest serviciu la un nivel estimat de 200 de astfel de case dintr-un total de 700 de unități pe care le deține.

Demersul are ca scop combaterea singurătății, reprezentanții Jumbo arătând că printre acestea se regăsesc, de multe ori, persoanele vârstnice, dornice de conversație.

"Fiind o afacere dedicată familiei, magazinele noastre sunt un loc important de întâlnire pentru multe persoane, de aceea dorim să jucăm un rol important în identificarea și reducerea fenomenului singurătății", a declarat Colette Cloosterman-van Eerd, CCO Jumbo.

În Olanda, după cum arată scoop.upworthy, sunt 1,3 milioane de persoane în vârstă de peste 75 de ani, dintr-o populație totală de 17,5 milioane.

Mai mult, magazinele Jumbo au creat și așa-numite "chat corner" (colț pentru șuetă, n.r.), unde, odată achitate produsele în acest sistem de plată fără grabă, vârstnicii, sau cei care se simt singuri, pot rămâne mai mult la o cafea și activități de socializare.

Sursa foto: Shutterstock / Prostock-studio

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri