22 Iunie 2007

Fosta angajata Wal-Mart, despagubita cu 2 mil. dolari pentru discriminare sexuala

Gigantul Wal-Mart va fi nevoit sa plateasca despagubiri in valoare de doua milioane dolari unei farmaciste care a fost concediata de la unul din magazinele companiei, dupa ce s-a plans ca este platita mai prost decat colegii sai de sex masculin, anunta BBC.

Curtea Suprema de Justitie a comitatului Berkshire i-a acordat farmacistei Cynthia Haddad despagubiri punitive in valoare de un milion de dolari, peste 800.000 dolari in despagubiri compensatorii si 125.000 dolari, daune morale. Verdictul pune capat unui sir de confruntari care a durat mai bine de trei ani, intre Haddad si cel mai mare retailer al SUA.

Purtatorul de cuvant al gigantului american a declarat ca superiorii sai nu au luat inca o decizie in a face sau nu recurs in justitie. El a adaugat ca Wal-Mart se bazeaza pe o politica anti-discriminatorie, care incurajeaza femeile sa preia roluri de conducere in cadrul companiei.

Verdictul in favoarea farmacistei discriminate apare in contextul unui alt proces mai amplu, legat tot de discriminarea sexuala, intentat impotriva Wal-Mart in anul 2001. Insa acest proces poate avea implicatii infinit mai mari pentru soarta companiei, deoarece include aproape toate femeile care au fost angajate in magazinele din SUA dupa decembrie 1998, adica aproximativ doua milioane de angajate. Cu toate ca ambele procese implica drepturi ale femeilor si discriminarea sexuala impotriva angajatilor, purtatorul de cuvant al companiei a declarat ca este vorba de doua situatii complet diferite, care nu vor avea acelasi deznodamant.

"Diferenta dintre cele doua cazuri este legata de actul razbunarii, care nu apare in cea de-a doua situatie. Actul razbunarii se aplica atunci cand managerii actioneaza din manie si incalca drepturile angajatilor", a declarat Paul Hotzman, partener al grupului Krokidas & Bluestein din Boston.

Wal-Mart este retailerul numarul unu in Statele Unite ale Americii. In 2006, compania a inregistrat un profit de 11,28 miliarde dolari, si vanzari in valoare de 345 miliarde dolari. Cu toate acestea, ritmul de crestere a vanzarilor a fost de unu-doua procente lunar, in a doua jumatate a lui 2006, mult sub valorile inregistrate de principalul rival al lui Wal-Mart, compania Target.



Citeste si