6 August 2007

Unilever va desfiinta 20.000 de locuri de munca in urmatorii patru ani

Unilever, al treilea grup alimentar si de produse de larg consum la nivel mondial, a anuntat a va desfiinta 20.000 de locuri de munca si ca va vinde afacerile cu o crestere lenta pentru a grabi redresarea companiei si pentru a lupta impotriva scumpirii bunurilor alimentare, scrie Reuters, citat de NewsIn.

Actiunile grupului anglo-olandez, care detine 400 de marci printre care si sapunul Dove, supele Knorr sau samponul Sunsilk, s-au apreciat, joi, cu 8,4%, pe fondul semnalelor ca isi revine dupa mai multi ani de evolutie slaba. Unilever a precizat cp restructurarile vor afecta aproximativ o zecime dintre cei 180.000 de angajati. Concedierile vor viza mai ales Europa si se vor desfasura in urmatorii patru ani.

Unilever a obtinut o crestere de 5,8% a vanzarilor in intervalul aprilie-iunie, depasind previziunile analistilor, care se asteptau la o crestere intre 4,2% si 5,5% si a anuntat ca estimeaza o crestere anuala de aproape 5%. Directorul financiar al grupului, Rudy Markham a spus ca Unilever a inregistrat o crestere pentru toata gama de produse, dar a scos in evidenta evolutia puternica unor produse precum supele Knorr, inghetata Magnum, samponul antimatreata Clear sau substantele de curatare.

Potrivit lui Markham, costurile pentru materiile prime ale companiei au urcat cu aproximativ 300 milioane euro in prima jumatate a anului si directorul a estimat ca aceasta tendinta se va pastra pe fondul cresterii preturilor pentru uleiurile alimentare si lactate. Unilever tinteste sa contracareze aceasta urcare prin crestere propriilor preturi si reducerea costurilor iar grupul isi mentine tinta de crestere a profiturilor operationale marginale in acest an, care au urcat cu 30 de puncte de baza in al doilea trimestru.

"Am creat conditiile potrivite pentru un progres mai rapid", a spus acesta. Unilever a precizat ca va accelera ritmul inovatiilor, mai ales pentru sectorul produselor de ingrijire personala cu o crestere accelerata si ca va vinde afacerile care cresc mai lent, printre care si operatiunile de curatarea hainelor in America de Nord. Compania a mai anuntat ca va incerca sa-si scada costurile cu aproximativ 1,5 miliarde euro pe an pana in 2010.



Citeste si