31 Octombrie 2007

Metro: Profit operational de 323 milioane de euro in T3

Grupul Metro AG a raportat o crestere de aproximativ 15% a profitului operational in al treilea trimestru din 2007, ridicandu-si estimarile anuale privind vanzarile, insa divizia sa de alimente, Real, inregistreaza pierderi, odata cu extinderea in Europa de Est, informeaza Reuters, potrivit NewsIn.

Grupul Metro, ce administreaza 2400 de hipermarketuri in 31 de tari, a declarat marti ca profitul operational (EBIT) a crescut la 323 milioane de euro (echivalentul a 465,5 milioane de dolari) in al treilea trimestru al 2007.

Aceasta cifra a depasit asteptarile celor 12 analisti citati de Reuters, de 314 milioane de euro.

Vanzarile au crescut cu 10,8% la 15,65 miliarde de euro, depasind estimarile analistilor de 15,55 miliarde de euro.

Metro, un gigant in sectorul alimentar din Germania, a declarat ca acum se asteapta ca vanzarile din 2007 sa creasca mai mult de 9%, depasind estimarile de acum un an de 8%-9%.

Grupul a reiterat faptul ca se asteapta ca profitul operational sa creasca intre 6% si 8% pentru anul curent.

"Indicele cresterii continua sa fie reprezentat in filialele internationale ale Metro", a declarat directorul financiar al grupului Metro, Thomas Unger.

In Germania, unde Metro inregistreaza usor peste 40% din totalul vanzarilor proprii, vanzarile au inregistrat scaderi la toate diviziile, cu exceptia celor de electronice din magazinele Media Markt si Saturn.

Metro il va numi in functia de director executiv incepand de la 1 noiembrie pe Eckhard Cordes, dupa ce Hans Joachim-Koerber a demisionat din functie anul acesta.

Cordes, care este momentan director executiv al lantului german de supermarketuri Haniel, va vinde cel mai probabil divizia de imobiliare a grupului Metro (cu o valoare de piata de 12,5 miliarde de euro), urmand sa restructureze departamentele de vanzari Kaufhof, precum si diviza de alimente Real, care include si supermarketurile Extra.

In cadrul diviziei Real, Metro a finalizat integrarea 71 din cele 85 de magazine Wal-Mart pe care le-a cumparat in luna septembrie, a declarat compania.

Investitorii sunt nerabdatori sa afle daca Metro va atinge marja de profit de 3% stabilita pentru divizia Real din Germania, pana in 2009. Multi dintre investitori sunt insa sceptici.

Lantul Real, ce cuprinde 670 de magazine, inregistreaza 80% din vanzari in Germania, restul provenind din Europa de Est.



Citeste si