28 Februarie 2008

Vanzarile de medicamente de pe pietele emergente: 400 mld. dolari pana in 2020

Tarile emergente vor fi un spatiu tot mai important de extindere a vanzarilor de medicamente, care ar putea ajunge pana la 400 miliarde dolari pana in 2020, ca urmare a incetinirii cresterii din regiunile dezvoltate, in conformitate cu IMS Health, informeaza NewsIn, citand Reuters.

Afacerile de pe pietele emergente sunt echivalente cu veniturile combinate generate in prezent de Statele Unite si de primele cinci piete europene, a aratat Murray Aitken, analist al companiei de consultanta pentru piata farmaceuticelor, IMS.

Compania de consultanta pentru pietele farmaceutice estimeaza o crestere anuala de 12%-13% in tari ca India, China, Brazilia, Rusia, Mexic, Coreea de Sud si Turcia, in timp ce pietele mature inregistreaza cresteri reduse, cu o singura cifra.

Pana in 2020, pietele emergente vor contribui cu mai mult de 50% la cresterea pietei mondiale a farmaceuticelor, in urcare fata de nivelul de 33% estimat pentru 2011 si de doar 13% inregistrat in 2001.
Companiile multinationale se axeaza tot mai mult pe noile oportunitati, dar rezultatele au fost contradictorii.

"Exista un nivel extins de variabilitate, dar, in mare, companiile multinationale se bucura de crestere rapida pe aceste piete", a adaugat analistul de la IMS.

Unele companii, cum ar fi Sanofi-Avetis si Bayer, inregistreaza o crestere cu 30-35% a vanzarilor lor totale pe pietele emergente, a mai spus analistul citat, adaugand ca Novartis are o crestere de 21%, in timp ce alte firme, ca Amgen sau Takeda, nu au inca o prezenta semnificativa.

Protectia slaba a licentelor ramane insa o problema in multe locuri, iar companiile multinationale se confrunta si cu competitia unor producatori locali de pe piete mari, cum ar fi China si India.

Piata internationala a farmaceuticelor ar putea creste cu 5-6% in acest an, pana la 735-745 miliarde dolari, in conformitate cu estimarile publicate anterior de IMS.



Citeste si