Autoturismele franceze pierd teren in Europa
Cele mai mari scaderi au fost consemnate in Polonia, Ungaria, Cehia, Slovenia, Croatia si Slovacia, unde vanzarile au scazut cu 14,4%, se arata intr-un comunicat al companiei. Grupul francez a comercializat pe aceste piete 52.000 de vehicule. Potrivit comunicatului PSA Peugeot Citroen, vanzarile globale aferente primului trimestru au crescut cu 0,6%, pana la 1.754.000 unitati.
Dintre acestea 1.028.000 au fost Peugeot si 726.000 Citroen. Pe piata vest-europeana, inmatricularile de autoturisme si autovehicule comerciale usoare produse de PSA au inregistrat o scadere de 2,3%, pana la 1.292.000 unitati, dintre care 687.000 Peugeot si 604.000 Citroen. In afara statelor Europei de Vest, exceptand centrul Europei si Turcia, compania a continuat sa inregistreze un ritm de crestere al vanzarilor. Rezultate asemanatoare a consemnat si celalalt constructor francez Renault. El a avut vanzari, pe primele sase luni cu 3.6% mai mult decat anul trecut (1.355.621 unitati). Renault a vandut in primul semestru, in Europa de Vest, cu 2,2% autoturisme fata de perioada similara a anului trecut.
Cele mai slabe rezultate ale Renault au fost consemntate in Turcia si Europa Centrala. Declinul din Europa Centrala a fost de 12%, fata de primele sase luni ale lui 2004. Cele mai importante reduceri s-au inregistrat in Polonia, 31,3%, si Ungaria, 10,1%. Ca si Peugeot si Citroen, si Renault a avut rezultate mai bune in afara Europei.