29 Iulie 2008

Unilever vinde si divizia de detergenti

Unilever a anuntat luni ca a acceptat sa vanda divizia de detergenti pe care o detinea in America de Nord catre un investitor cu capital privat pentru suma de 1,45 miliarde de dolari, anunta presa internationala.

Cumparatorul, Vestar Capital Partners, planuieste sa combine noua achizitie cu Huish Detergents care include brand-urile Sun si White Rain, iar noua companie se va numi The Sun Products. De asemenea Huish produce detergenti obisnuiti, detergenti pentru tesaturi fine , detergenti de vase si produse pentru igiena personala.

Vestar a anuntat ca noua companie Sun Products va avea vanzari anuale mai mari de doua miliarde de dolari.
Pretul de vanzare contine 1,08 miliarde de dolari in numerar, iar Unilever va detine actiuni in compania Sun in valoare de 375 miloane de dolari.

Unilever producatorul anglo-olandez de sapunuri Dove, ceaiuri Lipton si inghetata Ben & Jerry, a anuntat ca vanzarile au fost rezultatul din strategia de eliminare a brand-urilor neproductive cu scopul de a se concentra pe cele cateva mai mari.

Unilever este cel mai mare producator de produse pentru spalat in Marea Britanie si in multe piete ale unor tari in curs de dezvoltare precum India si Brazilia, insa in Statele Unite este devansat de rivalul Procter & Gamble.

Vanzarile s-au situat in jurul cifrei de un miliard de dolari in 2007, comparativ cu vanzarea de peste 7,8 miliarde de dolari pentru produsele de curatenie din intreaga lume in perioada similara a anului anterior, a anuntat Unilever.

“Alegerea pe care am facut-o este ca avem cea mai buna oportunitate de investitii din lume”, a declarat managerul de divizie Keith Weed.

El a declarat ca divizia de detergenti a fost vitala pentru Unilever dar inlaturarea din America de Nord a mutat de fapt piedica.

“Ne asteptam ca piata sa fie multumita cu raportul si cifrele inregistrate”, de 1,5 ori a vanzarilor, dar ne asteptam la cateva critici legate de mutarile recente”, a declarat analistul Petercam, Fernard de Boer.
Saptamana trecuta, Unilever a acceptat sa vanda divizia de ulei de masline Bertolli catre grupul spaniol SOS pentru aproape un miliard de dolari.

De Boer a declarat ca valoarea actiunilor a scazut, datorita economiei instabile americane si din cauza impactului produs de cresterea preturilor la mancare in economiile in curs de dezvoltare. Totusi actiunile Unilever au crescut cu 1,1% la 18,905 euro la Bursa din Amsterdam.

Intr-un comunicat de presa, Vestar anunta ca au investit in companiile de produse de consum mai mult de doua decenii. Dintre aceste investitii fac parte companii precum Remington, Prestone, Gold Toe, Birds Eye Foods si Michael Foods.



Citeste si