24 August 2005

Englezii se retrag in est

Hoyland Fox, un producator de umbrele, este atras de forta de munca ieftina, in timp ce Raymarine, firma cunoscuta pentru sistemele de navigatie, mizeaza pe banii celor instariti.
O fabrica de umbrele din Marea Britanie isi va reloca centrul de operatiuni in Romania. Hoyland Fox, unul dintre cei mai importanti producatori de cadre de umbrela din lume, se pregateste sa vanda terenurile pe care le detine in Millhouse Green si sa-si mute o parte a fabricii in Romania. Masura, spun oficialii companiei, va da mai mult dinamism afacerii si va ajuta vanzarile pe o piata dominata din ce in ce mai mult de producatorii din Orient. Sectiile in care productia este automatizata vor continua sa functioneze in Anglia, insa tot ceea ce inseamna munca manuala se va face in Romania, a declarat presei locale Richard Fletcher, directorul companiei Hoyland Fox.

Istoria firmei incepe in 1842, cand Samuel Fox, un tanar antreprenor, a inventat un cadru de umbrela prin care a inlocuit ansamblul de bambus folosit pana atunci. El a infiintat o fabrica in Stocksbridge, in care a produs aceste umbrele pana in 1872, cand secretarul sau, William Hoyland, a inceput o afacere cu umbrele construite dupa o alta tehnologie. Cele doua firme rivale au fuzionat in 1887, sub denumirea Hoyland Fox. Compania este astazi renumita atat pentru parasolarele ce poarta acest nume, cat si pentru umbrelele de soare obisnuite.

Si firma britanica Raymarine, producator de componente electronice si aplicatii software utilizate pentru navigatie, si-ar putea extinde activitatea în Est, destinatii posibile fiind România, Ungaria si Rusia, transmite „Financial Times”. „Pe masura ce în aceste tari se continua procesul de privatizare, oamenii au tendinta de a-si cheltui banii, o parte din acestia orientându-se spre achizitionarea de nave”, a declarat directorul executiv Malcom Miller, precizând ca firma a primit în ultima perioada un numar sporit de cereri de oferte din statele mentionate. Raymarine opereaza în industria de profil de peste 30 de ani si administreaza o retea mondiala de peste 960 de dealeri. În primele sase luni ale anului, compania a raportat un profit în crestere cu 25,9% fata de primul semestru din 2004, iar vanzarile s-au apreciat cu 10,7%.



Citeste si