23 Iulie 2009

Vanzarile scazute de Gatorade au tras in jos profitul PepsiCo



PepsiCo Inc., al doilea producator de bauturi racoritoare din lume, a anuntat miercuri scaderea profitului in al doilea trimestru din 2009, cumparatorii preferand bauturi mai ieftine in locul marcii Gatorade.
Exceptand anumite elemente, castigurile PepsiCo au depasit estimarile analistilor.

Profitul net a scazut la 1,66 miliarde dolari, sau 1,06 dolari pe actiune, fata de nivelul de 1,7 miliarde dolari, sau 1,05 dolari pe actiune in perioada similara din 2008, intr-o perioada in care volumul actiunilor era mai mare, a anuntat PepsiCo.

Veniturile au scazut cu 3,2%, la 10,6 miliarde dolari, scrie NewsIn.

Vanzarile Gatorade "scad in continuare", a precizat compania.

Volumul bauturilor racoritoare vandut in Statele Unite a scazut cu 6%, in timp ce volumul alimentelor vandute in regiunea americana a urcat cu 1%.

Titlurile PepsiCo s-au apreciat cu 32 centi, la 56,40 dolari pe actiune pa bursa de la New York, iar pentru intreg anul titlurile companiei au urcat cu 3%, sub nivelul rivalului Coca-Cola, ale carui actiuni s-au apreciat cu 11% in aceeasi perioada.

Producatorul american de bauturi racoritoare Coca-Cola Co a anuntat marti un profit peste asteptari in al doilea trimestru, de 2,04 miliarde dolari, sau 88 centi/actiune, pe fondul cresterii pe piata din India si China, temperand efectele generate de aprecierea dolarului.

Cel mai mare producator de bauturi racoritoare din lume inregistrase in perioada similara din 2008 un profit de 1,42 miliarde dolari, sau 61 centi/actiune.



Citeste si