2 Decembrie 2010

De ce si-a modificat Carrefour obiectivul de profit



Grupul francez Carrefour, cel mai mare retailer european, a redus cu 130 de milioane de euro, la trei miliarde de euro, estimarea pentru profitul operational din acest an, din cauza mediului economic dificil din Europa si a cheltuielilor mai mari decat a anticipat din Brazilia, potrivit Mediafax.

Modificarea obiectivului de profit operational intervine dupa ce un audit efectuat pentru operatiunile braziliene a evidentiat ca la nivelul acestui an cheltuielile exceptionale vor ajunge la 550 de milioane de euro, fata de 180 de milioane de euro cat s-a estimat initial, potrivit Reuters.

"Aceste cheltuieli exceptionale se datoreaza in principal ajustarilor pentru deprecieri si inventar, provizioanelor pentru munca, litigiilor legate de taxe, datorii nerecuparabile din partea furnizorilor si deprecierea activelor tangibile", a anuntat Carrefour.

Retailerul nu va renunta la hypermarketurile din Brazilia, iar problemele din acest stat nu ameninta obiectivele financiare pe termen lung ale grupului, a afirmat directorul executiv al Carrefour, Lars Olofsson (foto).

Noua perspectiva de profit tine cont, totodata, de mediul economic dificil din Europa de Sud si performantele reduse din Franta, mentioneaza grupul, care detine peste 15.500 de magazine in 35 de state. Franta are o contributie de peste 40% la veniturile Carrefour.

Grupul se confrunta din septembrie cu o concurenta acerba in privinta preturilor din partea altor retaileri precum Auchan, E. Leclerc si Casino, a spus Olofsson.

In septembrie, Carrefour a prezentat un program de 1,5 miliarde de euro pentru remodelarea operatiunilor hypermarketurilor, parte a unui plan de trei ani menit rezolvarii problemei performantelor reduse de pe principalele piete vest-europene.
Carrefour detine in Romania 23 de hipermarketuri si 29 de supermarketuri.



Citeste si