9 Aprilie 2012

Statul de salarii: ce informatii trebuie sa contina in mod obligatoriu



Statul de salarii nu poate lipsi dintre documentele unei societati comerciale cu salariati, indiferent de domeniul in care aceasta activeaza. Statul de salarii serveste atat ca document pentru calculul drepturilor banesti cuvenite salariatilor si al contributiilor si al altor sume datorate, cat si ca document justificativ de inregistrare in contabilitate. Aflati ce trebuie sa contina.

Reglementarile legale stabilesc ca documentul se intocmeste lunar (pe sectii, ateliere, servicii, etc.), intr-un exemplar sau in doua, dupa caz. La baza unui stat de salarii stau, printre altele, documentele care atesta timpul lucrat efectiv, listele de avans, de concedii de odihna sau certificatele medicale, potrivit Avocat.net.

De asemenea, statele de salarii trebuie sa includa platile facute in cursul lunii, cum sunt: avansul, lichidarile, indemnizatiile de concediu, astfel incat sa ofere o imagine cuprinzatoare asupra intregii sume a salariilor calculate si a retinerilor legale din perioada de decontare respectiva.

Cititi articolul integral pe Avocat.net.



Citeste si