26 Aprilie 2012

Mai multe beneficii, buget mai redus



Economisirea de bani si de timp sunt mentionate in articolul pe care Wall-Street.ro il publicau in aceasta serie acum doua saptamani. Le-am specificat ca fiind beneficii premium pentru ca am auzit des formula din actualul titlu. “Vrem mai mult, cu bani mai putini” este reproducerea exacta.

In lumea avocatilor de business exista acea perceptie asupra orelor de lucru si sumelor ce sunt alocate de catre client. Fiind vorba despre legal marketing, atunci vorbim despre ore care pot fi foarte usor masurate tot prin completarea unui timesheet, conceput pe aceeasi idee cu cele completate de avocati, dar adaptat activitatilor domeniului in discutie.

Am folosit aceasta metoda pentru a arata avocatilor parteneri care sunt activitatile pe care le face un consultant de marketing si pentru a le da o idee cat mai clara despre durate si reponsabilitati care uneori pot parea marunte, dar care mananca foarte mult timp.

Solutia oferita de un timesheet aduce si o mai buna coordonare, plus ca ajuta la agrearea unor termene limita realiste atunci cand vine vorba despre proiecte.

Bugetul de marketing poate fi salvat prin alte solutii ingenioase, care sa se adapteze momentului economic actual. Ce conteaza, la final, este sa reducem acolo unde chestiunile cele mai costisitioare pot fi inlocuite – sa renuntam la conferinte la care vorbitorii care aduc continut platesc fee-uri, sa obisnuim publicul cu taxe de intrare care sa acopere cheltuielile de organizare si sa onoreze vorbitorii. Un alt exemplu este acela al emisiunilor de televiziune la care participantii sunt invitati numai daca platesc sume destul de mari, uneori chiar echivalente cu cele de organizare a unei conferinte. Schimband modul de alocare al bugetului de legal marketing, schimbam si mentalitatea furnizorilor unor astfel de “ocazii”. Platind pentru astfel de servicii, nu ne mai putem declara nemultumiti de felul in care functioneaza lucrurile.

Asa cum scriam in articolul precedent, strategia de legal marketing este esentiala in acest proces de reducere a bugetului sau de folosire a lui cu mai mult impact. Solutii exista, totul este sa iesim din aria de confort si sa renuntam la a mai lua pasii societatilor competitoare drept modele demne de urmat. Inainte de orice fel de decizie, se impune cercetarea. Mai multe despre aceasta parte a unei strategii, in articolul ce va urma in doua saptamani.

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru Wall-Street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.



Citeste si