20 Septembrie 2012
Fiscul util si politicos, un mit? 4 aspecte la care ANAF mai are mult de lucrat
"Fiscul util si politicos" este primul proiect lansat de Asociatia pentru Reformarea Sistemului de Impozite si Taxe (ARSIT) si vizeaza identificarea problemelor in relatia contribuabilului cu autoritatile fiscale. Afla care sunt cele mai mari deficiente ale functionarilor publici in relatia cu platitorii de taxe si ce solutii propune ARSIT.
Functionarii publici nu raspund dupa o procedura uniforma la telefon
Ca urmare, Asociatia recomanda ANAF ca angajatii sai sa respecte niste proceduri standard de raspuns la telefon.
Functionarii sunt reticienti sa acorde informatii contribuabililor din alte judete
Solutia in acest sens ar fi ca ANAF sa isi instruiasca personalul pentru acordarea de informatii oricarei persoane care suna la telefon.
Functionarii nu ofera raspunsuri corecte
In acest context, ARSIT propune transformarea Centrului de asistenta a contribuabililor intr-un call-center unic la nivel national pentru acordarea de asistenta telefonica.
Acest call-center ar trebui sa fie deservit de un numar mai mare de functionari publici si sa fie structurat pe tipuri de impozite, astfel incat, atunci cand un contribuabil suna sa i se dea posibilitatea sa aleaga tipul de impozit pentru care solicita asistenta.
Astfel, functionarii care raspund la aceste solicitari vor avea un domeniu mai ingust de specializare, pentru a putea acorda asistenta de mai buna calitate.
Functionarii nu pot acorda asistenta la un nivel superior
Asociatia recomanda Fiscului efectuarea de training-uri ale personalului, imediat ce apar noutati legislative.