Legal marketingul si relatiile publice sunt relativ noi pe piata din Romania. Consider ca reactiile celor care conduc societati de avocatura mai mari sau mai mici sunt oarecum firesti. Oricate notiuni teoretice ar avea, un manager invata foarte mult din practica.

Vestea ca restrictionarea publicitatii avocatilor este in atentia Consiliului Concurentei si ca am putea asista la o relaxare in aceasta privinta, prin „eliminarea restrictiilor nejustificate si excesive” este un semn ca lucrurile evolueaza in aceasta privinta si intr-o piata in care cei mai multi jucatori par a fi atrasi de ideea de a deveni mai cunoscuti prin metode de marketing si prin relatii publice.

O oarecare relaxare a restrictiilor privind publicitatea avocatilor, un subiect despre care de abia asteptam sa scriu, inseamna o deschidere catre elemente pe care unii avocati de abia acum vor incepe sa le cunoasca si din practica. Cred ca acest fapt va putea duce la eliminarea nebuloasei care planeaza uneori atunci cand avocatii parteneri se refera la marketing si relatii publice si acceptarea acestora drept chestiuni elementare in viata oricarei organizatii.

De la avocatul care nu are nevoie de comunicare, la cel care informeaza piata si face in asa fel incat publicul care recepteaza sa inteleaga cat mai multe, este un drum de parcurs. Cred ca momentan ne aflam undeva pe la mijloc.

De ce doar aici?

Pentru ca inca pare mult sa spunem legal marketing si sa acceptam ca ne este util atunci cand este implementat asa cum i se cuvine, de catre cei avizati cu adevarat, pentru ca relatiile publice au capatat o aura de chestiune de lux care inseamna, in primul rand, un buget mare si care nu poate aduce chestiuni concrete organizatiei care investeste in asa ceva, pentru ca piata serviciilor de comunicare si marketing are, ca orice piata, si jucatori mai putin specializati, care insa discuta nonsalant despre „publi-interviuri” si alte chestiuni de acest gen ce lasa deoparte orice idee de deontologie jurnalistica. Asadar, putem spune ca si piata aceasta se va cerne in timp, de indata ce vor mai trece cativa ani si vom castiga mai multa experienta.

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri