1 Noiembrie 2012
Trei greseli MAJORE pe care le-au facut companiile din Romania in 2011
Greseli de management flagrante, incapacitate de adaptare la noul context economic de dupa criza, scaderea pietei pe care activeaza sunt numai cateva dintre cauzele pentru care aproape o treime din companiile de top ale Romaniei au inregistrat pierderi in 2011. Companiile conduse de antreprenori au avut insa si cea mai mica rata a pierderilor, potrivit lui Dan Orenstein, expert in finante si fiscalitate.
Marirea preturilor si cresterea marjelor
Cu preturi marite, fara insa o restructurare a businessului, multe dintre acestea au trecut pe pierdere sau au continuat si in 2011 sa inregistreze pierderi. Au fost si companii care desi au marit preturile, au ramas profitabile pe termen lung datorita gradului mare de penetrare in piata si dependentei consumatorilor de produsele si serviciile acestora.
Lipsa inovatiei
Incapacitatea de a isi adapta intreaga logistica
„Un procent de numai 10% dintre companiile pe pierdere in 2011 au inregistrat acest rezultat din cauza amortizarii investitiilor in tehnologie efectuate in anii anteriori. Vorbim aici cu preponderenta despre companiile din comunicatii, energie si industrie”, spune Dan Orenstein.