22 Martie 2013

Firul rosu care traverseaza nevoile mediului de afaceri: nevoia de normalitate



Nevoia de normalitate este firul rosu care traverseaza nevoile mediului de afaceri, iar aceasta nevoie subsumeaza atat nevoia de debirocratizare a procedurii de solutionare a cererilor formulate de contribuabil, cat si nevoia de calitate a actului de administrare in cadrul procedurii de administrare a creantelor fiscale, crede Madalin Niculeasa, fondatorul Niculeasa Law Office.

La nivelul legislatiei principale – Lege si Norme de aplicare – exista o aparenta de predictibilitate, debirocratizare, buna credinta, etc. Insa la nivelul legislatiei secundare lucrurile se schimba fundamental astfel incat perceptia se inverseaza. Principiile si procedurile din legislatia principala sunt fundamental afectate de birocratia si procedura din legislatia secundara. Nu de putine ori exista o contradictie fundamentala intre cele doua paliere ale legislatiei: a se vedea situatia TVA-ului la drepturile de autor. In felul acesta avem:

- situatia in care plafonul de restituire a TVA este aprobat de Ministerul de Finante, fara sa tina seama de cuantumul real al sumelor solicitate la rambursare.

- situatia in care contributia de asigurari de sanatate este solicitata de la persoane ale caror riscuri nu sunt acoperite de aceasta contributie.

- situatia in care este infinit mai usor pentru stat sa execute contribuabilul decat este pentru contribuabil sa recupereze banii platiti fara titlu catre stat, etc.

Madalin Niculeasa este unul dintre speakerii Conferintei “Fiscal 2013” organizata de Wall-Street.ro miercuri, 3 aprilie. Daca ai intrebari si idei pe care vrei sa le dezbati cu specialistii invitati la conferinta, tot ce trebuie sa faci pentru este sa completezi formularul disponibil aici. Te invitam sa trimiti aplicatia pana vineri, 29 martie, ora 18.00. Participarea la eveniment este GRATUITA!

Evenimentul "Fiscal 2013" propune o alta abordare in fiscalitate prin crearea unei dezbateri intre cei mai reprezentativi specialisti (consultanti si avocati) si antreprenori si directori de companii.



Citeste si