Ministrul delegat pentru IMM-uri si turism, Maria Grapini, a declarat, luni, ca institutia pe care o reprezinta a finalizat studiile de impact in ceea ce priveste aplicarea impozitului forfetar pe care le-a trimis ministrului Finantelor, urmand ca masura sa se aplice din al doilea semestru.
"Studiile de impact (privind impozitul forfetar, n.r.) le-am facut noi, le-am predat la domnul Chitoiu (ministrul Finantelor, n.r.) si ramane ca din semestrul doi sa fie aplicat acel nou impozit, in functie de anumiti indicatori relevanti, la hoteluri, pensiuni, restaurante, cafenele, baruri, reparatii auto, pe coduri CAEN. Niciodata nu s-a aplicat decat un impozit general. De aceea este o diferenta foarte mare fata de ceea ce s-a aplicat pana acum", a spus Grapini dupa o conferinta de presa, scrie Mediafax.

Ea a aratat ca exista diferente intre potentialul de a obtine profit in functie de domeniul de activitate.

"De aceea am insistat foarte mult si ma bucur ca domnul ministru al Finantelor a acceptat sa se faca, si sper ca asa va iesi pana la urma hotararea de Guvern, sa se faca impozitarea in functie de domeniul de activitate. Altfel este in reparatii auto, altfel este in industria hoteliera si altfel este in alimentatia publica. Sper ca din semestrul doi sa se aplice", a adaugat Grapini.

Ministrul pentru IMM-uri si turism a anuntat in ianuarie ca impozitul forfetar s-ar putea aplica din semestrul al doilea al acestui an, daca studiul privind impactul masurii va fi finalizat in primul trimestru.

Impozitul forfetar va viza doar unele servicii, precum pensiuni, hoteluri, restaurante, saloane de infrumusetare sau spalatorii auto, cuantumul urmand sa fie stabilit dupa discutii cu patronatele de profil.

Impozitul urmeaza sa se aplice ca procent dintr-un venit standard pentru fiecare domeniu.

Hotelierii insa s-au opus acestei masuri, afirmand ca introducerea impozitului forfetar nu ar fi decat o taxa in plus pentru hoteluri si pensiuni, stimuland evaziunea si munca la negru.

Grapini a participat luni la lansarea lansarea proiectului "Identificarea/simplificarea barierelor administrative cu care se confrunta mediul de afaceri; elaborarea si implementarea unor indicatori calitativi si cantitativi de monitorizare".
Proiectul este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative. Valoarea eligibila a proiectului, fara TVA, este de 3,1 milioane de lei, din care 2,6 milioane lei, valoare eligibila nerambursabila, iar restul cofinantare eligibila a beneficiarului.

Prin program se urmareste imbunatatirea activitatii si performantelor Directiei Mediu de Afaceri (DMA) din cadrul Ministerului Economiei, iar proiectul se desfasoara pe o perioada de 18 luni, grupul tinta fiind format din 80 de persoane din DMA si din alte institutii din administratia publica centrala.

Fondurile vor fi utilizate, printre altele, pentru realizarea a doua sondaje de evaluare sociologica, la nivel national, a perceptiei mediului de afaceri privind cadrul administrativ si de reglementare, aplicate pe un esantion de minim 500 entitati. De asemenea, se are in vedere realizarea mai multor studii de evaluare a perceptiei institutiilor publice, dar si pentru evaluarea politicilor publice de simplificarea a barierelor administrative pentru mediul de afaceri.

Totodata, va fi intocmit un manual de evaluare si monitorizare a barierelor administrative din mediul de afaceri.

"Vrem ca la finalul programului sa avem un set de masuri pe care sa-l punem pe masa Guvernului pentru a actiona astfel incat sa eliminam barierele administrative. Prin program se urmareste schimbarea perceptiei autoritatilor asupra mediului de afaceri. Mediul de afaceri si institutiile statului au perceptii diferite in ceea ce priveste modul de operare in economie. Trebuie sa gasim o cale de comunicare si de asemenea o cale pentru un comportament etic", a precizat Grapini.

Ea a mai spus ca dupa Sarbatorile de Paste se va intalni cu toate organizatiile patronale reprezentative pentru a le prezenta programul.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri