10 Iulie 2014

Construiti comunitati in jurul brandurilor personale sau organizatiilor



Experientele mele profesionale mi-au dovedit ca brandurile sunt ca oamenii: au infatisare, tipuri de caracter, nume si moduri de a comunica si a se exprima. Asa cum oamenii traiesc si se manifesta in comunitati, asa se intampla si cu brandurile. Modul de comunicare cel mai adaptat lumii in care traim este cel prin care construim comunitati in jurul nostru si in jurul afacerilor noastre.

Constructia de comunitate gandita sa se desfasoare in pasi logici si intr-un ritm firesc aduce laolalta oameni si organizatii ce impartasesc aceleasi valori.

Consider ca ideea de comunitate este cu adevarat esentiala in vietile noastre. Nu vad acest concept ca pe un nou trend in comunicare si marketing. Ceea ce se intampla acum, prin readucerea lui in discutie si in practica, este revenirea la principii de baza, prezentate si explicate de catre lideri de opinie precum Seth Godin (autor si antreprenor, cu cea mai recenta lucrare publicata intitulata Tribes) si Simon Sinek (si el autor si expert in leadership).

Comunitatea inseamna infinit mai mult decat un grup de persoane care cumpara serviciile Dvs. Daca aveti ca scop simpla vanzare, atunci lasati constructia de comunitati pentru cei care au si alte obiective pe lumea asta.

Pasii de constructie a unei comunitati din jurul unei organizatii sau societatii de avocatura pe care o reprezentati incep de la analiza situatiei actuale a comunicarii. Orice email sau comunicare cu clientii, colegii sau furnizorii presupune un act de comunicare.

Este important sa definiti foarte clar care este publicul catre care afacerea Dvs. se adreseaza si cine sunt cei carora le este de folos ceea ce le oferiti, pentru ca apoi sa va fie usor sa alegeti si sa initiati canalele de comunicare in functie de segmentele de public tinta din interiorul comunitatii pe care o formati. Orice comunitate se formeaza prin adaptarea la oamenii care vor face parte din ea. Acestia urmaresc anumite canale de comunicare, asa ca selectia facuta cu multa atentie este esential pentru a ajunge la cei pe care vi-i doriti in comunitate. Este momentul sa evaluati daca va este de folos social media si care dintre retele servesc cu adevarat dezvoltarii comunitatii si comunicarii dintre membrii ei. Luati in calcul si canale de comunicare clasice, adica presa scrisa si audio-vizualul.

Definiti cu grija mesajele cheie pe care le veti transmite pe fiecare canal in parte si apoi construiti planul de comunicare pe o perioada de minimum 3 luni. Incepeti sa comunicati si faceti-o temeinic.

Luati in calcul faptul ca toti acesti pasi dureaza. Porniti la drum odata ce ati inlturat gandul ca exista hocus-pocus in comunicarea din comunitatea pe care o veti construi. Rezultatele se vad in timp, la fel ca in orice demers in pasi.

Odata ce ati construit o comunitate va veti bucura de toata munca pe care ati depus-o si pasii pe care i-ati urmat vor capata si mai mult sens. Experienta proprie este cea cu adevarat revelatoare.

Ioana Prândurel (foto) este consultant independent de branding, marketing i comunicare. Are o experien profesional de doisprezece ani, iar în ultimii cinci ani s-a dedicat niei reprezentate de pia serviciilor juridice. Lucreaz împreun cu o echip de creativi implicai i organizai i îi dezvolt propriul birou de servicii business to business.



Citeste si