Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat șapte proiecte majore în acest an, majoritatea vizând digitalizare instituției și mutarea controalelor de la sediul firmelor la sediul organului fiscal, a declarat preşedintele instituţiei, Mirela Călugăreanu, în cadrul conferinței anuale de fiscalitate organizată de compania de consultanță și audit EY România.

”În prezent avem șapte proiecte semnificative în derulare. Dintre acestea, aș vrea să dau ca exemplu implementarea raportării SAF-T și proiectul de trafic control - sistemul informatic de monitorizare a tranzacţiilor intracomunitare de bunuri. Ambele proiecte sunt realizate prin fonduri europene”, a declarat Mirela Călugăreanu.

SAF-T asigură transferul electronic de date contabile și financiare de la companii la ANAF și este o modalitate modernă pentru controale mai eficiente.

”Implementarea verificării documentare și a SAF-T va avea un efect extrem de important: migrarea acțiunilor de control de la sediul contribuabililor la sediul organului fiscal”.

Mirela Călugăreanu

Șefa ANAF spune că încă de la declanșarea pandemiei instituția a încercat să limiteze contactul fizic și să reducă prezența inspectorilor fiscali la sediile companiilor. După implementarea raportării SAF-T, ”vizitele” fizice ale ANAF la sediul firmelor ar trebui să se reducă mai mult.

Retail jobs

Citiți și ANAF va finaliza dezvoltarea sistemului informatic SAF-T în luna iulie 2021

"Vreau să ştiţi că ne-am învăţat bine lecţiile din trecut, cu plusurile şi minusurile lor, căpătând o experienţă consistentă în această direcţie (n.red. a digitalizării). De altfel, ca urmare a procesului de reorganizare, am reuşit să creăm un nou departament - Unitatea de Management a Informaţiei. Această structură este dedicată susţinerii şi accelerării procesului de informatizare a agenţiei pe care ne preocupăm să o consolidăm şi care sperăm ca în cel mai scurt timp, respectiv în T1 2021, să fie populată atât cu specialişti din cadrul direcţiilor de business, dar şi cu specialişti din zona IT", menționează Mirela Călugăreanu.

În privinţa procesului de informatizare, şeful ANAF a susţinut că instituţia a reuşit anul trecut să finalizeze patru proiecte importante: interconectarea aplicaţiei Phoenix cu Sistemul de administrare a creanţelor fiscale, a operaţionalizat sistemul e-Popriri, a simplificat fişa pe plătitor şi a implementat atât programarea online a contribuabililor, cât şi identificarea vizuală de la distanţă pentru înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual.

Citeste si:
Băuturile alcoolice s-ar putea scumpi. UE vrea o creștere a accizelor
Băuturile alcoolice s-ar...

Pentru acest an, ANAF a elaborat un plan operațional de eficientizare al colectării veniturilor. Acesta va fi postat pe site-ul ANAF în februarie și cuprinde măsuri care vizează toate domeniile de activitate ale agenției, fiind structurat pe trei capitole majore:

  • Dezvoltarea și extinderea de servicii simple și accesibile prin care să fie sprijiniți contribuabilii în a intelege mai rapid și corect obligatiile pe care le au în legatură cu Fiscul din România.
  • Soluții digitale integrate prin care agenția să fie transformată într-o organizație performantă și inteligentă, care să utilizeze la maxim datele și informațiile disponibile.
  • Prevenirea și combaterea evaziunii fiscale - obiectivul fiind acela de a sprijini conformarea contribuabililor și de a menține un mediu economic echitabil.

EY România organizează miercuri şi joi, cea de a 15-a ediţie a Conferinţei Anuale de Fiscalitate. Specialiştii EY prezintă perspectivele fiscale ale anului 2021, ce urmează la nivel local şi internaţional.

Citeste si:
Planurile PSD privind supraimpozitarea salariilor mari și a...
PSD vrea supraimpozitarea cu...

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri