(P) Procedura de lichidare este diferită de la societate la asociație - Cabinet Lichidator vine cu lămuriri
Conform reglementărilor actuale există o procedură fixă pentru cei care au nevoie de lichidare firmă. Un practician în insolvență vă ajută în acest sens, iar Cabinet Lichidator este o recomandare. Însă, dacă este vorba de o asociație sau fundație, lucrurile se schimbă.
În cazul procedurii de lichidare a asociațiilor și fundațiilor veți găsi diferențe față de lichidare firma. Totul este reglementat în Ordonanța Guvernului nr. 26/2000. În primă fază este obținută sentința civilă de aprobare a dizolvării.
Lichidarea de drept
Este una din variante. Iar aici vorbim despre a îndeplini termenul pentru care a și fost înființată fundația în cauză. Sau, dacă sunt constatări că nu se poate duce la bun sfârșit scopul propus și în decurs de 3 luni de zile nimic nu se schimbă ori nu se poate aduna consiliul director, iar această situație durează de mai bine de un an, se ajunge deci la lichidarea de drept.
O altă variantă este cea de lichidare prin hotărâre judecătorească sau, în cazul asociațiilor, de hotărârea adunării generale.
Ulterior, începe concret procedura de lichidare, ce se desfășoară pe o perioada nu mai scurtă de 6 luni de la data la care a fost publicată sentința de dizolvare. Sunt 5 etape.
Prima etapă
Acum are loc numirea unui lichidator ce va îndeplini mandatul sunt controlul cenzorilor. Asta înseamnă implicit încetarea mandatului consiliului director.
A doua etapă
Presupune activitatea în sine a lichidatorului. Acesta se va ocupa de:
- Inventar.
- Bilanț.
- Gestiune de registre.
A treia etapă
Acum se vor derula și operațiunile lichidării. Lichidatorul are obligația de a încasa creanțele și de a plăti creditorii, de a transforma activul în bani, prin a vinde la licitație bunurile, fie ele mobile sau imobile.
A patra etapă
Din nou rolul lichidatorului este însemnat. În termen de 2 luni aceasta va face publicarea lichidării și depune la judecătorie bilanțul de lichidare, registrul jurnal, un memorandum, balanța de verificare, certificatul de atestare fiscală, precum și o declarație notarială.
A cincea etapă
Acum este vorba despre remiterea celor în drept a bunurilor și sumelor rămase. În 30 de zile din momentul în care este depus bilanțul, dacă nu există contestări desigur. Ulterior, un act constatator eliberat vă permite să faceți și radierea. Această procedură se va realiza în alte 30 de zile de la data de publicare a operațiunilor, în grefa judecătoriei.
Dacă vă întrebați când anume o asociație sau fundație își încetează activitatea, acest moment este data radierii.
Servicii complete de la Cabinet Lichidator
Pentru cei interesați de astfel de proceduri, Cabinet Lichidator prin reprezentant Mihaela Monea pune la dispoziție o lungă listă de opțiuni. De la lichidări de firme sau asociații și până la organizări de licitații, proceduri de insolvență sau faliment, aici veți găsi sprijin juridic necesar. Ofertele de preț sunt la fel de variate și țin cont de cum se pliază acestea în cazul vostru. Așadar solicitați mai întâi de toate consilierea.
Contact:
+4 0770 417 373
office@cabinetlichidator.ro
Luni-Vineri: 09:00-17:00