Doi specialisti din head-hunting, doi manageri de succes, doua stiluri diferite, dar care au in comun atentia la detalii, eleganta si bunul simt, atat in afaceri, cat si in viata personala. Iata ce spun George Butunoiu si Radu Manolescu despre secretele managementului, pasiuni, gadgeturi si petrecerea timpului liber.
Radu Manolescu, managing partner la K.M.Trust & Partners se declara adeptul unor relatii cordiale cu angajatii, dupa un model cizelat in timp, pe care inca il mai perfectioneaza si in momentul de fata.

“Cred ca pana sa ajung la stilul pe care il am acum, am trecut prin mai multe variante si cred ca mai am mult de imbunatatit, prin urmare, inca mai fac “fine-tuning”. Incerc sa ii respect, sa ii expun la situatii complexe si provocatoare (in sens pozitiv), sa ii determin sa se dezvolte continuu. Incerc sa nu ii fac sa simta ca lucreaza pentru mine, ci cu mine”, a declarat el.

Un set de valori comune, atentia la nevoile angajatilor si clientilor deopotriva si exigenta sunt absolut necesare pentru a conduce cu succes o afacere, in opinia managerului.

“Ma bazez mult pe bunul lor simt, pe competenta lor si pe constiinta lucrului bine facut, insa sunt constient ca asta se poate obtine numai daca respira aceleasi valori in care cred si pe care orice client vrea sa le simta in interactiunea cu noi”, a spus Manolescu.

George Butunoiu, managing partner la George Butunoiu Executive Search, prefera o abordare mai clasica a relatiei dintre manager si angajat.

“Eu nu ma ghidez dupa un model, nu citesc carti de business si nici n-o sa ma inspir vreodata din astfel de publicatii. Fiind un om rational, cu o gandire matematica, sunt convins ca intr-un business antreprenorial logica, bunul simt si buna credinta sunt suficiente. Un alt aspect important este sa fii un om civilizat, la modul general, cu angajatii, cu clientii, furnizorii, etc.”, a spus el.

Cand vine vorba de implementat o strategie in cadrul companiei, Radu Manolescu prefera uneori sa renunte la confort si rezultatele sigure, in favoarea unei miscari mai inovatoare si riscante.

“Din feedback-ul primit pana acum sunt destul de mult orientat pe risc insa, zic eu, nu nesabuit. Antreprenoriatul in Romania demonstreaza o apetenta ridicata pentru risc”, a marturisit managerul.

Spre deosebire de acesta, George Butunoiu (foto jos) se declara un om riguros si organizat, care ia totul in calcul inainte de a pune in aplicare o strategie.

“Eu, ca fizician, sunt un om foarte organizat si riguros, nu numai ca manager, ci si ca persoana privata. Astfel, strategiile si proiectele puse la punct de altii conform unor planuri din carti sau cursuri, mie imi vin natural (n. red. George Butunoiu este absolvent al Facultatii de Fizica, din cadrul Universitatii Bucuresti)”, a precizat el.

Weekend, carti, vacante, gadgeturi: Ce fac head-hunterii in timpul liber?

Daca in materie de cariera, cei doi manageri propun retete diferite de conducere a unei companii, in ceea ce priveste petrecerea timpului liber, preferintele sunt chiar diametral opuse.

“Imi place sa ies des cu prietenii (cel putin in weekenduri), dedic destul de mult timp sportului si plec in calatorii in zonele cu vinuri bune, gatesc destul de mult”, a spus managerul de la K. M. Trust.

El a adaugat ca in materie de carti, isi imparte timpul intre autodezvoltare, de care este foarte interesat, si beletristica.

“Cartile de business le citesc, de cele mai multe, ori in jurul perioadelor in care urmez cursuri de business sau fac coaching, pentru ca am mintea focusata si absorb usor informatia. In rest, in marea majoritate a timpului, prefer beleristica pentru ca ma relaxeaza”, a precizat Manolescu.

“Mie imi place sa stau acasa. Nu merg nicaieri in excursii, nu-mi place sa ies din Bucuresti in weekend, deoarece petrec mult timp pe drum si in oras, la restaurante, in interes de serviciu. Joia merg, in schimb, la Ateneu. Fac asta de 30 de ani si este singura astfel de activitate pe care o practic cu regularitate”, a declarat Butunoiu, adaugand ca in afara de posturile TV de stiri, mai urmareste doar postul Mezzo, de muzica clasica.

El a marturisit, de asemenea, ca in studentie, obisnuia sa colectioneze carti vechi, dintre care unele s-au dovedit destul de valoroase.

“Am fost bibliofil. Am carti valoroase acasa si chiar si la birou. Mi-ar placea, la un moment dat, sa-mi deschid un anticariat. Un bibliofil are doar doua satisfactii majore: sa aiba cartea, cu orice pret, sau sa o gaseasca cu 5 lei si sa fie, de fapt, foarte valoroasa”.

Despre retelele de socializare si gadgeturi, cei doi head-hunteri au cazut de acord asupra aspectului practic al acestora.

“Folosesc LinkedIn, e unul dintre canalele utilizate in identificarea de prospecti pentru proiectele noastre. Colegii mei sunt conectati in permanenta la el pentru ca este util. Facebook utilizez strict in scop personal, insa nu petrec mult timp cu el. Cu exceptia Ipad si Blackberry, nu sunt un impatimit al gadgeturilor desi imi plac. Incerc sa depind cat mai putin de ele, insa e greu sa ma imaginez intr-o lume fara mobil si internet”, a afirmat managerul K.M. Trust & Partners.

“Nu folosesc gadgeturi, nu sunt un impatimit. Tot ce tine de tehnologie pentru organizare si optimizare, le folosesc, dar nu din pasiune, ci din pragmatism”, a spus si George Butunoiu.

Destinatia perfecta de vacanta este locul in care mergi cu prietenii buni, e de parere Radu Manolescu.

“Destinatiile sunt alese in functie de mai multi factori: disponibilitatea prietenilor, sezon, lipsa repetabilitatii etc. Criteriile unui concediu reusit sunt cam aceleasi pentru o viata frumoasa: companie placuta, oameni apropiati/dragi, privelisti frumoase, locuri inedite, mancare buna, vin bun si muzica buna”, a afirmat managerul.

Aspect si preferinte culinare: Ce poarta si unde servesc masa managerii din head-hunting?

“Imi plac mult detaliile si sunt, intr-adevar, foarte atras de design (atat vestimentar cat si de interior). Am preferinte de brand, bineinteles orientate in aceeasi proportie pe calitate, aspect si pe discretia brandului”, a spus Manolescu.

Cunoscut pentru stilul acid si crtica dura a restaurantelor din Bucuresti si imprejurimi, George Butunoiu recunoaste ca, in materie de design vestimentar, nu are preferinte atat de specifice.

“Nu am marci preferate si nu port costum decat la ocazii foarte speciale. De obicei ma imbrac destul de comod si papionul il tin in buzunar, pentru eventualitatea unei intalniri, sau cand am nevoie de o tinuta un pic mai sobra. E o solutie geniala, il port inclusiv la Ateneu”, a precizat el.

Cat despre gastronomie si gustul mancarii preferate, cei doi manageri cad de acord in privinta suprematiei francezilor.

“Incerc restaurantele cu specificul tarii respective, atunci cand calatoresc. De obicei merg la restaurantele cu lista cea mai buna de vinuri, atat cu clientii cat si personal. Daca au vinuri bune, de cele mai multe ori mancarea e buna sau macar deosebita. Din pacate, preturile la vinuri, la restaurantele din Romania, sunt mult mai mari decat in Franta, Italia, Spania, iar calitatea nu este intotdeauna luata in vedere. Prefer, in consecinta, sa organizez mese si degustari acasa, cu prietenii”, a opinat Manolescu.

“Pe primul loc e bucataria frantuzeasca, cea mai buna din lume. Cand vorbim de haute grastronomie, toate felurile sunt exceptionale, indiferent de restaurant. Intr-un restaurant cotat Michelin, nu exista feluri care sa nu-mi placa sau sa le las in farfurie. La noi in tara, Heritage si mai proaspat intratul pe piata Collage sunt printre preferatele mele. Dar asta nu inseamna ca nu imi place sa iau masa si la restaurante mai mici, cu meniuri mai putin pretentioase. Numai un adevarat cunoscator poate sa faca diferenta intre un restaurant cu o stea Michelin si unul cu doua sau trei, deoarece nivelul de rafinament este foarte mare. Imi plac si cele cu specific libanez, grecesc, arabesc sau chinezesc.”, a spus Butunoiu.

Articol publicat in Revista wall-street.ro, pentru noua economie.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri