Filmul "Blue is the Warmest Colour", de Abdellatif Kechiche, care spune o poveste de dragoste dintre doua femei, este considerat favorit la marele trofeu Palme d'Or al Festivalului de la Cannes (15 - 26 mai), potrivit bbc.co.uk.
Filmul a primit cronici elogioase, dar unii critici s-au aratat destul de socati de prezentarea grafica a scenelor de sex din pelicula francezului de origine tunisiana. Variety a scris ca "Blue is The Warmest Colour" contine "cele mai grafice scene de sex intre femei din istoria recenta", scrie Mediafax.

Studiul de personaj de trei ore le are in centru pe Adele, o tanara de 15 ani, interpretata de actrita franceza Adele Exarchopouulos, si pe iubita acesteia, Emma, jucata de Lea Seydoux. The Hollywood Reporter a scris ca filmul va starni, cu siguranta, controverse, deoarece trece de bariera dintre "interpretare si realitate".

Kechiche a marturisit, de altfel, la Cannes ca ia in considerare eliminarea unor scene, pentru a asigura filmului o distributie cat mai vasta.
"Nu vrem ca lungmetrajul sa nu fie proiectat din cauza unei singure scene, dar, desigur nu vom modifica tot filmul", a spus el.
Si regizorul Alexander Payne a ridicat sala in picioare la proiectia filmului sau "Nebraska". Juratii Nicole Kidman si Ang Lee i s-au alaturat regizorului pe covorul rosu, langa Bruce Dern si Will Forte. Dern interpreteaza in filmul "Nebraska" rolul unui rezident in varsta al statului american Montana, care este convins ca a castigat un milion de dolari si se hotaraste sa calatoreasca pana in Nebraska, pentru a-si lua in primire premiul.

De asemenea comedia fratilor Joel si Ethan Coen, un pamflet chinezesc la adresa coruptiei si o drama familiala sufocanta se aflau, la jumatatea proiectiilor de pe Croazeta, in fruntea pronosticurilor pentru obtinerea trofeului Palme d'Or la cea de-a 66-a editie a Festivalului de Film de la Cannes.

"Inside Llewyn Davis", regizat de fratii Joel si Ethan Coen, despre tribulatiile unui cantaret folk in Greenwich Village-ul de dinainte de Bob Dylan, se afla, la inceputul saptamanii, in topul peliculelor cele mai apreciate de criticii internationali, chestionati de revista de specialitate Screen.

The New York Times si revista Variety, supranumita "Biblia industriei cinematografice", au subliniat originalitatea si emotia puternica care se degaja din acest film regizat de Joel si Ethan Coen, recompensati deja cu Palme d'Or la Cannes in 1991, pentru filmul "Barton Fink".
Criticii francezi reuniti de publicatia Le Film Français par sa prefere pelicula "Le Passé", regizata de iranianul Asghar Farhadi, recompensat cu premiul Oscar pentru filmul "Nader si Simin, o despartire", si care a ales sa filmeze de aceasta data in Franta o drama familiala care vorbeste despre divort si familii reconstituite.

Chinezul Zia Zhangke se plaseaza printre favoriti cu impresionantul "A Touch Of Sin", o fresca epica si sumbra despre o China in plina dezvoltare economica, in care oamenii obisnuiti sunt umiliti de functionarii corupti. Cotidianul britanic The Guardian l-a comparat pe cineastul chinez cu maestrii violentei din cinematografie, precum americanul Quentin Tarantino si italianul Sergio Leone, considerand ca spectatorii care vad acest film "primesc o palma stupefianta de la un cineast care a fost in trecut foarte cuminte".

Urmeaza in preferintele criticilor filmul japonez "Like Father, Like Son", de Hirokazu Koreeda, lungmetrajul francez "Jeune et jolie", de François Ozon, si filmul olandez "Borgman", de Alex Van Warmerdam.

Pentru Stuart Kemp, de la revista The Hollywood Reporter, "niciunul dintre filmele prezentate pana acum nu a fost de proasta calitate, dar nici nu a existat vreunul care sa fie remarcabil".

Bruno Cras, critic de cinema pentru Europe 1, vorbeste despre "un nivel bun" al competitiei din 2013 de la Cannes. "La jumatatea festivalului, au rulat deja patru sau cinci filme demne de a fi incluse in palmaresul festivalului cu un trofeu sau chiar doua, iar asta nu e rau deloc".

Criticul si istoricul de cinema Jean-Michel Frodon considera ca nivelul este "incontestabil bun, cu o diversitate mai mare a stilurilor de film decat cea a originii filmelor", o aluzie la dominatia americana si franceza in productiile proiectate in acest an la Cannes.
Ca si Bruno Cras, Jean-Michel Frodon plaseaza in fruntea preferintelor sale pelicula "Jimmy P", de Arnaud Desplechin, pe care o considera "o opera majora", in conditiile in care primirea calduroasa facuta pe Croazeta filmului "Le Passé", de Asghar Farhadi, reiese, dupa parerea sa, dintr-o "halucinatie colectiva".

"Atunci cand o selectie foarte asteptata ca aceasta nu dezamageste, este deja o veste foarte buna", a declarat, la jumatatea evenimentului, Thierry Frémaux, delegatul general al Festivalului de Film de la Cannes.

"Nerabdarea este importanta, iar notele acordate sunt mai mari ca de obicei", a dezvaluit el.

A doua jumatate a festivalului, care a inclus ultimele zece filme din competitie, s-a remarcat prin proiectia celui mai recent lungmetraj regizat de Steven Soderbergh, prezentat marti seara. Recompensat cu Oscarul pentru cel mai bun regizor in 2001, pentru "Trafic", si cu Palme d'Or la Cannes in 1989, pentru primul sau lungmetraj, "Sex, minciuni si jocuri video", Steven Soderbergh a prezentat in acest an pe Croazeta pelicula "Behind The Candelabra", cu Michael Douglas si Matt Damon, metamorfozati pe marele ecran intr-un film biografic despre viata pianistului Liberace si a tanarului sau amant.

Un alt film asteptat cu nerabdare la Cannes a fost "Only God Forgives" al danezului Nicolas Winding Refn, cu Ryan Gosling in rolul principal.

Cei doi au facut echipa si la mult apreciatul "Drive", care i-a adus cineastului danez premiul pentru regie la Cannes in 2011. De aceasta data, nici criticii, nici spectatorii nu au fost impresionati de noua pelicula regizata de Refn. Considerat un favorit la Palme d'Or, filmul "Only God Forgives", in care abunda scenele sangeroase si cele de violenta extrema, a generat numeroase fluieraturi si foarte putine aplauze dupa proiectia de la Cannes. In plus, spectatorii de la Cannes au mai avut un motiv de nemultumire: canadianul Ryan Gosling, protagonistul filmului, nu a fost prezent la Cannes. "Am incercat totul", a declarat actorul. Ryan Gosling, iubitul actritei Eva Mendes, este retinut pe continentul american pentru a filma primul sau lungmetraj in calitate de regizor, "How To Catch A Monster". "Nu am dreptul sa iau avionul in perioada in care filmez, compania de asigurari imi interzice acest lucru. Am incercat absolut tot pentru a-i face pe cei de la compania de asigurari sa se razgandeasca, dar nu am reusit", a declarat actorul canadian.

Regizorul roman Cristian Mungiu face parte din juriul editiei de anul acesta a Festivalului de Film de la Cannes, prezidat de Steven Spielberg.

Sursa foto: Imdb.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri